известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Mercedes инвестира 2 млрд. долара в борбата срещу китайските компании

Екип MyVe
Екип MyVe
23:27 | 09.09.2024
Време за четене: 02:40 мин.
Mercedes инвестира 2 млрд. долара в борбата срещу китайските компании

Mercedes инвестира 2 млрд. долара за разширяване на присъствието си в Китай

Mercedes е сред компаниите, които открито говорят за силната конкуренция на китайските автомобилни производители. Компанията неведнъж е заявявала, че битката трябва да се реши на пазара, а не чрез регулации. Сега Mercedes ще подкрепи думите си с инвестиция от 2 млрд. долара за увеличаване на присъствието си на китайския пазар, включително и за електромобили, съобщава InsideEVs. Средствата са заделени за две основни цели.

Развитие на автомобилите за крайни клиенти

Първата цел е развитието на автомобилите за крайни клиенти, за което са заделени 1,4 млрд. долара. Останалите средства ще бъдат насочени към комерсиалните превозни средства на компанията.

Производство в Китай

Mercedes предвижда да произвежда автомобилите за местния пазар в Китай, като ще запази и разшири партньорствата си с BAIC и Fujian Benz. Първата компания ще помага за производството на личните автомобили, а втората – за комерсиалните. Първите коли и от двете звена ще бъдат произведени през следващата година.

Специални модели за китайския пазар

Първият изцяло електрически локален Mercedes ще бъде версия на CLA със специална дълга база, каквито са много популярни в Китай. В тази посока ще бъдат насочени средствата – преработка на моделите на компанията така, че да отговарят на предпочитанията на китайските клиенти, които ценят по-дългото междуосие и технологиите.

Нови модели и архитектура

В плановете на Mercedes за Китай е включена и специална версия на GLE, както и нов луксозен MPV, който ще конкурира модели на Zeekr, Voyah и Buick. Това ще бъдат модели само за китайския пазар, като ще има и нова архитектура – VAN.EA, предназначена за всички бъдещи електрически бусове на компанията, които ще се произвеждат от Fujian Benz.

Анализаторите отбелязват, че Mercedes, BMW и Audi вече не могат да разчитат само на традиционните си продукти за добри продажби в Китай. Местните марки се развиват много добре и напредват значително във всички показатели. Затова германските гиганти трябва бързо да се адаптират и да последват регионалните тенденции.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: