известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Нечестиво: BMW M550i xDrive LCI

Екип MyVe
Екип MyVe
08:50 | 15.04.2021
Време за четене: 04:37 мин.
Нечестиво: BMW M550i xDrive LCI
Вместо въведение

    „М петицата на бедняка“ – сумти младежът под бейзболната си шапка с плоска козирка на опашката в бензиностанцията пред мен, без да преполага, че в джоба на чакащия зад него е дистанционното на карбоново черната M550i xDrive, по която всъщност точи лиги. „Не трябваше да кибича тук заради едната проклета течност за чистачки и да търпя ************ наоколо“ – хуманно сугестира човекът с дистанционното, мислейки върху дилемата на Ерих Фром.

Това, че M550i е напълно различно предложение дори от пълномаслената М5 е очевидно още от пръв поглед. Въпреки слабоумния коментар на нещастника пред мен, би трябвало, макар с известна неохота, поне да му призная, че изобщо я е забелязал. По стандартите на а) модерните седани с корав характер и б) актуалната стилистична посока на BMW M550i е почти невидимо изтънчен. Хладната му осанка не предполага темперамент, за който производителят твърди че ускорява до 100 за 3,8 секунди.

Това е

    Маркиращ освежаването на петата серия в средата на живота й (*наричат го Life Cycle Impulse), M550i е удължен и нисък триобемен седан от топяща се порода: дългата му предна част, изтеглената назад пътническа клетка, късият багажник, дългото междуосие и широката следа очертават познатите пропорции, които не се и опитват да крият сангвиничния характер на колата. 

Тази й модификация пък очевидно е проектирана с бриф за сдържаност и класа. За разлика от някои нови беемвета, фейслифтът на петицата пази приглушения й, елегантен преден бъбрековиден облик, който, акомпаниран от естетизирано стеснените матрични лазерни светлинни блокове, я издига до една от най-добре изглеждащите коли в гамата им. Добавя и нотка на агресия със сиви акценти, аеродинамичен кит с модифицирана предна броня, фин, тънък спойлер върху капака на багажника и двойни трапецовидни изпускателни накрайници, разположени от двете страни на дифузьора под новите триизмерни задни диоди. Допълнителните 20-цолови джанти тип 668 М на чакащата ме отпред кола са истински сочно допълнение към ефектните нюанси на цвета – това е метал, в който няма да имате нищо против да ви виждат. Благодарение и на специфичната аеродинамична обработка на предната част, включваща и активните клапи в решетката, коефициентът на въздушно съпротивление е свален до радикалните 0,23.

Вътре е отлично позната среда, която в сравнение с пряката германска конкуренция вече може да изглежда малко носталгично, ала всъщност представлява хармоничен коктейл от умерено консервативна сдържаност, качествени материали и интерфейс за общуване с колата от последно поколение. Специфични за модификацията са вложките в праговете и графиката на шофьорския дисплей, както и лишения от характерните за М версиите червени бутони спортен волан. Новост е големият 12,3-инчов централен дисплей, чиято задача е да представя още по-добре възможностите на версия 7.0 от операционната система. Ако вътре има нещо, за което бих се хванал, то е интеграцията му в таблото: решението на дизайнерите в тройката изглежда много по-дискретно. За седалките обаче нямам какво да кажа друго, освен че са достойни за пакета.

Най-важното естествено е под капака: там живее природна сила под формата на 4.4-литров бензинов V8 с двойка двуструйни компресори N63, познат с прякора „hot-vee“ заради авангардното  им разположение във V-то, между двата реда цилиндри. По същество това е леко разтоварена (със 70 к.с. до 530), но със съхранен чудовищен въртящ момент (750 Nm/1 800 - 4 600) версия на М5, с която се познаваме от M850i Coupe.

 

 

 

 

Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com  

Споделете статията в: