известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Mazda залага на седан с шест цилиндъра и задно задвижване в бъдещите си планове

Екип MyVe
Екип MyVe
21:09 | 13.11.2024
Време за четене: 02:52 мин.
Mazda залага на седан с шест цилиндъра и задно задвижване в бъдещите си планове

Намаляване на производството на Mazda 6 в Япония

Когато в началото на годината Mazda прекрати производството на 6 в Япония, от компанията отрекоха плановете за следващо поколение на нова платформа със задно задвижване. Компанията заяви, че големите SUV с шестицилиндрови двигатели са индиректни заместители, което ясно не е така. Въпреки това все още има надежда.

Възможност за възраждане на Mazda 6

Според програмния мениджър Роуд Мазда, японският бранд не е напълно затворил вратите за нова Mazda6 със задно задвижване. Според Коей Шибата, който сподели пред австралийското списание Drive:

„Лично, FR [преден двигател, задно задвижване] седан би бил добър сън за всеки. Журналистите винаги ми казват, че трябва да направим седан, но пазарът е толкова малък. Ако… хората започнат да купуват такъв вид превозно средство, това ще ни позволи да го произведем.“

Пазарът за седани е намален

Шибата не се отнасяше само до Mazda, а до седаните като цяло. Toyota, с моделите Corolla и Camry, доказва, че все още има голямо търсене за седани в SUV-ориентиран свят, стига продуктът да е подходящ. В същото време, Kia Stinger не беше комерсиален успех, така че Mazda се притеснява, че седан с шест цилиндара и задно задвижване може да има същата съдба.

Прогнози за бъдещето на седана

Линията с големи продукти на Mazda винаги е била проектирана само с четири SUV: CX-60, CX-70, CX-80 и CX-90. Реално, седан никога не е бил на масата, както и голямо спортно купе, за което мечтаеше Яким Кунц от Mazda Европа. Всичко е въпрос на търсене и предлагане, а през 2024 това означава производство на SUV за сметка на традиционните типове автомобили.

Нов модел на хоризонта

Междувременно, тези външни рендъри ще останат просто дизайнерско упражнение. Все пак, Mazda пуска на пазара седан със задно задвижване в сегмента на 6. EZ-6 е продукт на съвместното предприятие Чанг'ан Mazda в Китай и до голяма степен се основава на Changan Shenlan SL03, така че в крайна сметка не е изцяло Mazda превозно средство. Възможно е да не остане само за Китай, но не се очаква да се появи в Съединените щати.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: