Mazda ще разчита на двигател с два ротора в САЩ
Завръщането на роторния двигател на Mazda
Известният роторен двигател на Mazda направи своето голямо завръщане миналата година. Той обаче не беше под капака на RX-8 и не беше в мощна кола. Вместо това, моторът служи като разширител на обхвата за електрическия кросовър MX-30. Въпреки че тази конкретна кола не е налична в САЩ, Mazda не се е отказала да върне роторния двигател на този пазар.
Поуки от експериментите с еднороторен двигател в MX-30
Главният изпълнителен директор Масахиро Моро отбеляза нуждата от по-мощен двуроторен двигател. "Искам роторен двигател, който отговаря на много строги разпоредби за емисии. Това ще бъде значително предизвикателство. Ние сме много близо до целта," обясни Моро. В някои страни Mazda вече предлага MX-30 с роторен двигател. Въпреки това, той се счита за твърде слаб за САЩ, затова компанията планира да удвои броя на роторите.
„Ако мислим за пазара на САЩ, един ротор не е достатъчен. За генериране на повече мощност са необходими два ротора. Тествахме с един ротор. Следващата фаза ще премине към две. Роторите се въртят отделно в различни камери с един вал. Трябва да генерираме повече електроенергия. Два ротора ще генерират повече мощност, което е по-подходящо за характеристиките на пазара в САЩ,“ допълни Моро.
Настоящи и бъдещи планове за инженериране
Новият двигател ще продължи да служи като разширител на пробега, подобно на MX-30. Екипът просто се нуждае от нещо, което да презарежда батериите по-бързо от еднороторния двигател. В бъдеще това може да доведе до серийно производство на Iconic SP Concept. Ако изборът е между великолепно електрическо купе с роторен удължител на пробега или изобщо без купе, първият вариант би бил предпочитан от публика.