Maserati Q3 2024: Историческо понижение на продажбите с 58% и нов CEO за спасение на марката
Maserati в критична ситуация поради ниски продажби и липса на иновации
Maserati е изправена пред сериозни предизвикателства, след като Stellantis разкри предварително жалките резултати от продажбите за третото тримесечие на 2024 г. - едва 2100 автомобила. Тези цифри са най-ниските от 2012 г., а през първите девет месеца на годината продажбите достигат 8600, при 20600 през миналата година, което представлява спад от 58%.
Влиянието на производствения спад
Месец по-рано, италианските профсъюзи съобщиха за 75% спад в производството в завода в Модена. В допълнение към това, Maserati отчита загуба от 82 милиона евро за първото полугодие на 2024 г. Приоритет за CEO на Stellantis, Карлос Таварес, е да увеличи броя на клиентските интереси и потенциалните продажби.
Стабилизиране чрез стратегически промени
През 2024 г. Maserati претърпя множество промени в управлението с назначаването на нов CEO - Санто Фичили. Това е част от усилията за стабилизиране на марката и връщане на доверието у клиентите.
Светлите моменти за Maserati
Въпреки трудностите, Maserati се радва на успехи в състезанията GT2 European Series. Въпреки тези постижения, фокусът върху електрическите автомобили все още не успява да убеди пазара, а наскоро представеният SUV Maserati Grecale Folgore е по-скъп и по-малко ефективен в сравнение с конкурентния Porsche Macan Turbo електрически модел.
Изгледи за бъдещето
Плановете за бъдеще изглеждат несигурни, тъй като следващият нов модел няма да бъде представен преди 2028 г. Заедно с това, Maserati се бори с липсата на интерес в състезания като Формула Е. Тези предизвикателства подчертават необходимостта от реорганизация в опит да се възстанови доверието на клиентите и да се адаптира съгласуваните продукти с пазарните очаквания.