Lotus представя нова теория за интелигентното бъдеще на суперколите
Новият Lotus Theory 1: Бъдещето на спортните автомобили
Lotus Esprit е легенда, която отдавна се нуждае от ново поколение. Може би в обозримо бъдеще ще има такова, след като Lotus показа новия си прототип Theory 1. С него компанията дава начало на The Lotus Theory – нов манифест за дизайн и основата на всички нови коли на Lotus занапред.
Инженерни иновации и нови материали
Theory 1 използва всичко, което Lotus е постигнала за своята 76-годишна история и го надгражда, за да дефинира новите възможности на спортните автомобили, казва Бен Пейн, вицепрезидент на Lotus Group. Той допълва, че компанията иска да покаже, че не са нужни компромиси между дигиталното и аналоговото, за да могат двете да работят заедно и да постигат добри резултати.
Lotuswear: Персонализация и комфорт
От дигиталната страна имаме Lotuswear – нова система за шофиране, която персонализира автомобила за всеки пътник в него. Основната цел е да увеличи емоциите и удоволствието, както и да подобри връзката между човека и пътя. Използвани са нови материали, включително "мек роботизиран текстил", които реализират комуникацията между колата и хората.
Технологични иновации и автономно управление
Lotuswear използва и 3D принтирани компоненти за максимален комфорт, намаляване на теглото, подобряване на здравината и оптимизиране на аеродинамиката. В колата са внедрени OLED екрани, както и 360-градусово оборудване за автономно управление. Има място за трима пътници, разположени подобно на McLaren F1.
Мощност и ефективност
Механиката на Theory 1 също не е за подценяване. Колата има два електромотора с обща мощност 1000 к.с. Максималната скорост е 320 км/ч, а спринтът до 100 км/ч става за "по-малко от 2,5 секунди". Theory 1 разполага със 70kWh батерия, която осигурява 402 км пробег при нормално шофиране.
Екологични материали и бъдещи планове
Теглото на автомобила ще е под 1600 кг., като е използван много карбон, целулозни смеси и поликарбонат, за да се постигне максимална лекота. Обърнато е внимание и на околната среда, като е използвано рециклирано стъкло за прозорците. За съжаление Theory 1 няма да се продава и няма планове да бъде пусната в производство. Lotus казва, че колата е платно за проучвания и разработки, за тестове на идеи и технологии, които ще бъдат внедрени в бъдещите ѝ електрически модели.