Lotus Emira преминава към плъгин хибрид преди електрически наследник

Промяна в стратегията след придобиването от geely
След влизането на Geely в управлението Lotus изгради план за пълен преход към електромобили. Марката иска да застане срещу Porsche, предлагайки спортни модели, седани и SUV. Моделната гама и обхваща четири основни проекта за електрификация:
- Type 132 вече е познат като Eletre.
- Type 133 се превърна в Emeya.
- Type 134 още чака премиера и се очаква да се изправи срещу Porsche Macan.
- Type 135 трябваше да наследи Emira, като чисто електрическа спортна кола.
Планът се пренаписва. Type 135 отпада от графика за 2025 г. и няма да се появи поне до 2028 г. Междувременно всички останали модели ще получат дългопробегови плъгин-хибридни задвижвания през 2025 г.
Производителят е в нестабилно положение и извършва масови съкращения. Според френското издание продажбите растат, но остават под целите. Това води до съкращения и необходимост от по-прагматична гама.
Lotus избира да удължи живота на сегашната Emira и да я подготви за Euro 7 през 2027 г. Сегашните бензинови агрегати — 4-цилиндровият на Mercedes и V6 на Toyota — не могат да покрият бъдещите стандарти. Затова спортният модел ще получи същата плъгин-хибридна технология като Eletre и Emeya.
Очаква се обновената Emira Super Hybrid да бъде мостът между днешните бензинови спортни автомобили и бъдещите електромобили на марката. Пълни подробности за мощността и пробега все още не са обявени. Въпреки това ходът подчертава решимостта на Lotus да остане конкурентна, докато се подготвя за пълна електрификация.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
