Литиево-керамична батерия може да намали зависимостта от критични материали
Литиева керамика може да действа като твърд електролит в по-мощно и рентабилно поколение акумулаторни литиево-йонни батерии. Предизвикателството е да се намери производствен метод, който работи без синтероване при високи температури. Екипът вече е въвел метод без синтероване за ефективен, нискотемпературен синтез на тези керамики в проводяща кристална форма.
Два фактора доминират при разработването на батерии за електрически превозни средства: мощност, която определя пробега на автомобила; и цена, която е критична в конкуренцията с двигатели с вътрешно горене. Министерството на енергетиката на САЩ има за цел да ускори прехода от превозни средства, задвижвани с бензин, към електрически превозни средства и си е поставило амбициозни цели за намаляване на производствените разходи и увеличаване на енергийната плътност на батериите до 2030 г. Тези цели не могат да бъдат постигнати с конвенционалните литиево-йонни батерии.
Изключително обещаващ подход за създаване на по-малки, по-леки, значително помощни и по-безопасни батерии е използването на твърдотелни клетки с аноди, направени от метален литий вместо графит. За разлика от конвенционалните литиевойонни батерии, които имат течни органични електролити и използват полимерен филм за разделяне на анодните и катодните отделения, всички компоненти на твърдотелна батерия са твърди. Тънкият керамичен слой едновременно функционира като твърд електролит и сепаратор. Той е много ефективен както срещу опасни къси съединения, причинени от растежа на литиеви дендрити, така и срещу термично изтичане. Освен това не съдържат лесно запалими течности.
Подходящ керамичен електролит/сепаратор за клетки с висока енергийна плътност е...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg