Lexus има проблем с младите купувачи

Lexus се изправя пред демографско предизвикателство
Автомобилните производители често се гордеят с младата си клиентела. Преди няколко години, Dodge твърдеше, че има най-младите купувачи в индустрията. В началото на март, Ferrari съобщи, че 40 процента от новите им клиенти са на възраст под 40 години. Компаниите искат да изглеждат модерни и стилни, като много не искат да изпълват шоурумите си с предстоящо пенсиониращи се клиенти.
Демографски различия между купувачите на Lexus и немските марки
Това може да бъде предизвикателство за Lexus. Ново изследване от S&P Global Mobility, сравняващо купувачите на Lexus, BMW и Mercedes-Benz разкрива значителни демографски различия, като например възраст. Последните купувачи на Lexus са средно на 57.6 години. Според изследването, използващо данни от октомври 2024 г. до януари 2025 г., средната възраст на купувачите на луксозни автомобили е 54 години. Средно купувачите на Mercedes са на 55.7 години, докато клиентите на BMW са на 54.3 години.
Изследването разкрива информация за доходите на домакинствата на купувачите на Lexus. Те са по-бедни от средното, като почти 47 процента печелят под 150 000 долара на година. BMW има най-висок процент на заможни купувачи, с почти 65 процента от домакинствата, които печелят 150 000 долара или повече.
По-възрастните купувачи на Lexus продължават да инвестират
Въпреки това, възрастните купувачи на Lexus изглежда са се възползвали от възможността да харчат спечелените средства. Продажбите за марката се увеличиха с 5.8 процента през първите три месеца на годината, което доведе до най-добрите първи три месеца в историята на марката. Това следва рекордната 2024 година за Lexus, където производителят на автомобили постигна най-добрите продажби в историята си. Може би възрастта не е всичко.
Увеличение на жените купувачи за Lexus
На демографски фронт повече жени купуват Lexus отколкото мъже в последни месеци. Докладът на S&P разкрива, че 50.4 процента от купувачите са жени, въпреки че те съставляват само 40.6 процента от всички купувачи на луксозни автомобили. За сравнение, малко над 61 процента от купувачите на BMW са мъже, което е с 1.9 процента над средното.
„Нашите данни показват интересни промени в демографския профил на купувачите на луксозни автомобили. Това открива нови възможности за индустрията.“ — Източник: S&P Global Mobility.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
