Легендарният Nissan GTP ZX-Turbo ще участва на Monterey Car Week 2024
Нисан GTP ZX-Turbo ще впечатли на Monterey Car Week 2024
Класът IMSA GTP създаде едни от най-вълнуващите състезания по американските писти. Той включваше мощни автомобили и ожесточена конкуренция между добре финансирани, фабрично подкрепени екипи.
История на Nissan GTP ZX-Turbo
Nissan GTP ZX-Turbo беше един от най-впечатляващите автомобили в класа от 1985 до 1990 г., дори успявайки да засенчи доминиращия Porsche 962. Джеф Брабам спечели титлата на пилотите през 1988 г. зад волана на GTP ZX-Turbo, а Nissan спечели титлата на конструкторите следващата година.
Готов за Monterey Car Week 2024
Сега оригинален екземпляр ще впечатли публиката на Monterey Car Week 2024. Nissan обяви, че GTP ZX-Turbo ще направи появата си по време на Rolex Monterey Motorsports Reunion, която ще се проведе на Laguna Seca от 14 до 17 август. Това ще бъде шаси номер 8801, което наскоро премина пълна реставрация в Z Car Garage в Сан Хосе. Това беше автомобилът, управляван от Брабам заедно с Джон Мортън през 1988 г., сезон, в който спечели осем поредни победи.
Производство и развитие
Първите екземпляри на GTP ZX-Turbo бяха произведени от Lola Cars в Обединеното кралство и първоначално наричани Lola T810. По-късно примерите бяха напълно разработени от Electramotive Engineering в Калифорния, с която Nissan си партнираше за северноамериканските си състезателни усилия. Целта беше да се помогне за изграждането на името на Nissan след като Datsun беше прекратен през 1986 г.
Технически характеристики
С характерната за прототипните състезателни автомобили от времето каросерия с форма на врата, GTP ZX-Turbo разполагаше с турбокомпресорен 3.0-литров V-6 двигател, който беше слабо свързан с двигателя в спортния автомобил 300ZX, продаван по това време, оттук и използването на "ZX" в името. Въпреки че беше конкурентен в по-кратките състезания, по-дългите събития като 24-те часа на Дейтона се оказаха предизвикателство за GTP ZX-Turbo поради проблеми с надеждността.
Въпреки това, автомобилът и неговият наследник, NPT-90, отбелязаха върховия момент за Nissan в състезанията с прототипни спортни автомобили. Многократните опити за победа в топ нивото на маратонските състезания през 1990-те не успяха, както и по-късната кампания през 2025 г. с неуспешния GT-R LM Nismo LMP1.