известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Leapmotor: тихият успех на Stellantis в света на китайските електромобили

Екип MyVe
Екип MyVe
12:00 | 14.08.2025
Време за четене: 04:00 мин.
Leapmotor: тихият успех на Stellantis в света на китайските електромобили

1500 регистрации във Франция и бързо разширяване на мрежата подчертават амбициите на марката в Европа

Leapmotor навлезе в Европа под шапката на Stellantis. За една година марката отчете видим напредък. Ръководител на проекта за Франция е Raphaëlle Holderith.

„В момента имам тъмни кръгове под очите.“ — Raphaëlle Holderith.

Leapmotor регистрира около 1500 автомобила във Франция за първото полугодие. Над 80 % от тях са модел T03. В Европа между януари и май са отчетени 6449 регистрации. Този обем доближава резултатите на DS след повече от десет години на пазара.

Профил на клиентите

Покупките идват главно от частни лица. Клиентите варират от току-що завършили гимназия до хора на 80 години. Част от тях са бивши собственици на Dacia Spring или други градски коли сегмент A.

Моделна гама на Leapmotor

Leapmotor T03

  • Дължина 3,62 m.
  • 95 к.с., батерия 37,3 kWh, 265 km WLTP.
  • Начална цена 16 900 €.

Leapmotor C10 EV

  • SUV D, 4,74 m.
  • 218 к.с., батерия 70 kWh, 420 km WLTP.
  • Цена от 37 400 €.

Leapmotor C10 REEV

  • SUV D, 4,74 m.
  • 215 к.с., батерия 28 kWh, 145 km WLTP в електрически режим.
  • Бензинов генератор 1,5, 95 к.с.
  • Същата стартова цена като електрическата версия.

Leapmotor B10

  • SUV C, 4,52 m.
  • 218 к.с., батерии 56 или 67 kWh.
  • 510–600 km CLTC (около 400 km WLTP по изчисления на компанията).
  • Поръчките се отварят през септември, първи доставки през октомври.

Разширяване на дилърската мрежа

През септември 2024 г. марката стартира с 68 търговски точки. Краят на годината донесе 98 площадки. Към края на юни 2025 г. обектите са 125. Целта е поне един шоурум във всеки департамент във Франция.

Производствени планове в Европа

Първоначално се предвиждаше частичен монтаж на T03 в Тихи, Полша. Проектът отпадна поради неясен екобонус и мита. От пролетта колите идват пряко от Jinhua, Китай. Reuters съобщава, че B10 може да се сглобява в Испания от 2026 г.

Leapmotor търси по-висока популярност. Компанията ангажира братята Алексис и Феликс Лебрюн като посланици. Провеждат се дигитални кампании и спонсорство на „Ninja Warrior“ по TF1.

Дългосрочни цели

Съвместното дружество Leapmotor International цели продажби от 500 000 автомобила годишно извън Китай. Около 80 % от този обем трябва да бъде в Европа. Това би поставило марката на равни позиции с Ford, Fiat или Opel.

Положението на вътрешния пазар на Китай

Leapmotor стартира през 2019 г. с купето S01. Загубите намаляха от 720 млн. € през 2022 г. до 360 млн. € през 2024 г. Производството се удвои до 300 000 автомобила за дванадесем месеца. Модел C10 надхвърля 10 000 продажби месечно. Акциите на компанията утроиха стойността си за година.

Leapmotor прави стабилни крачки в Европа благодарение на Stellantis. Разрастващата се гама, растящата мрежа и фокусът върху хибридни решения могат да ускорят успеха. Предстои ключов тест с пускането на B10 през есента.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: