известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Lamborghini отбелязва рекордни продажби през 2024 г.

Екип MyVe
Екип MyVe
16:00 | 05.04.2025
Време за четене: 03:10 мин.
Lamborghini отбелязва рекордни продажби през 2024 г.

lamborghini отбелязва рекорден ръст в продажбите през 2024 г.

Lamborghini приключи 2024 година с рекордни финансови резултати, потвърждавайки своята позиция в сектора на луксозните спортни автомобили. Италианската марка постигна оперативна печалба от 835 милиона евро, което представлява увеличение от 15,5% в сравнение с предишната година. За първи път в историята компанията надвиши 3 милиарда евро приходи..

През 2024 година Lamborghini достави общо 10,687 автомобила, което е увеличение от 6% в сравнение с 2023 година. Този растеж подчертава стабилността на марката на силно конкурентния пазар и потвърждава привлекателността й сред потребителите на луксозни спортни автомобили.

Разширяване на ключовите пазари

Трите основни региона, в които действа марката, отбелязаха увеличение на продажбите. В Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) Lamborghini продаде 4,227 единици, с 6% повече спрямо предишната година. Америка регистрира увеличение от 7% с 3,712 автомобила, а Азиатско-тихоокеанският регион отбеляза ръст от 3%, достигайки 2,748 продадени единици.

Успехът на urus и стратегията за електрификация

Един от ключовите фактори за растежа на Lamborghini е успехът на гамата от високопроизводителните SUV. Urus SE, първият плъгин хибриден SUV на марката, има отлична приемственост в пазари като Мексико. Моделът отразява значителна промяна в потребителските предпочитания към ефективни автомобили.

Lamborghini напълно обнови гамата си от превозни средства през последните 18 месеца. Revuelto, наследникът на Aventador, е първият хибриден суперавтомобил с V12 двигател. Към него се присъединяват Urus SE със 800 к.с. хибридна система и новият Temerario с V8 хибрид и 920 к.с.

Икономически притеснения

Въпреки глобалната икономическа несигурност, Lamborghini запазва солидна позиция на пазара. Според Stephan Winkelmann, CEO на компанията, списъкът с поръчки е почти изцяло запълнен до края на 2025 г. Все пак, не изключва, че икономическа рецесия може да засегне търсенето през следващите години. Стратегията на Lamborghini остава насочена към запазване на ексклузивността и контролиран растеж, избягване на свръхпроизводство, което може да намали стойността на моделите им.

Растеж на заетостта и бъдещи перспективи

Увеличението на продажбите оказа влияние върху заетостта в Lamborghini. За последните две години компанията е прибавила над 1,000 нови служители, увеличавайки персонала си с 30%. Този растеж отговаря на нуждата от специализирана работна ръка за производство на новите електрифицирани модели.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: