известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

кои марки на Stellantis имат най-висок потенциал?

Екип MyVe
Екип MyVe
10:54 | 16.09.2024
Време за четене: 06:12 мин.
кои марки на Stellantis имат най-висок потенциал?

Stellantis: предизвикателствата и потенциалът на марките

Stellantis е обширна автомобилна група с не по-малко от 14 марки в корпоративното си семейство. Създадена през 2021 г. след сливането на PSA и FCA, Stellantis досега е запазила всяка от марките. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес е предоставил на всяка от тях период от десет години, за да докаже своята рентабилност. Въпреки това, разочароващите финансови резултати тази година са довели до предупреждения, че подпродуктивните марки ще бъдат прекратени.

Предизвикателства пред Stellantis

Три години след сливането, управлението на толкова много марки, които често се припокриват, става все по-сложно. Допълнителен натиск идва от китайските производители и целите за електрификация, което прави проблемите още по-сериозни.

Кои марки имат най-голям потенциал?

Потенциалът на една марка днес се измерва с нейната способност да привлича различни пазари и клиенти по целия свят. Не е достатъчно да си конкурентен само на един пазар или регион. Нарастващата конкуренция от Китай затруднява всички, особено марките с висока експозиция на единични пазари.

Jeep: най-интересната марка на Stellantis

Въпреки предизвикателствата, Jeep остава известна компания, която оперира в правилния сегмент и има добра история. Тази емблематична марка представлява 17 процента от глобалните продажби на групата през 2023 г., с 1.04 милиона единици. Общият брой продажби е намалял с 6 процента в сравнение с 2022 г. поради проблеми с търсенето в САЩ и Канада и прекъсване на местното производство в Китай.

Въпреки това, Jeep е намерила добро място в Бразилия и Европа и може да подобри присъствието си в Близкия изток, Африка и Югоизточна Азия. Предизвикателството е да се пускат повече продукти по-често.

Пазарен дял на Jeep в SUV сегмента

  • Китай: 0.05%
  • САЩ-Канада: 6.5%
  • Европа: 1.9%
  • Латинска Америка: 8.2%
  • Южна Азия: 0.4%
  • Япония-Южна Корея: 0.9%
  • Югоизточна Азия-Тихоокеански регион: 0.3%
  • Евразия: 0.01%
  • Африка: 0.7%

Ram: потенциал за растеж

Ram също има потенциал. Това е американска марка с нулево присъствие в Европа и Азия. Въпреки това, тя оперира в сегментите за пикапи и леки търговски превозни средства, които са много стратегически в развиващите се икономики, където се наблюдава растеж.

Латинска Америка, Африка, Близкият изток и Турция, Централна Азия, Индия и Югоизточна Азия представляват 22 процента от глобалните продажби на леки превозни средства през 2023 г. (без Русия и Иран). Добавянето на Австралия и Нова Зеландия, където пикапите са много популярни, увеличава общия брой на почти четвърт от глобалните продажби на автомобили.

Продажби на пикапи Ram

  • САЩ: 2,830,519 (18%)
  • Бразилия: 398,308 (18%)
  • Канада: 374,970 (21%)
  • Китай: 331,550 (1%)
  • Тайланд: 264,738 (35%)
  • Австралия: 236,476 (21%)
  • Мексико: 211,178 (15%)
  • Индия: 157,910 (3%)
  • Иран: 135,215 (9%)
  • Южна Африка: 121,528 (24%)
  • Аржентина: 114,922 (27%)
  • Саудитска Арабия: 85,106 (11%)
  • Филипини: 77,268 (18%)
  • Чили: 70,303 (23%)
  • Малайзия: 58,163 (7%)

Продажбите на пикапи, търговски ванове и леки търговски превозни средства в тези пазари възлизат на 3.8 милиона единици. Общият брой се увеличава до 7.5 милиона единици, когато включим САЩ и Канада.

Продажби на търговски ванове и LCV на Ram

  • Китай: 1,739,642 (7%)
  • Индия: 495,920 (11%)
  • Япония: 433,732 (9%)
  • САЩ: 426,161 (3%)
  • Германия: 393,503 (13%)
  • Франция: 317,666 (15%)
  • Великобритания: 310,020 (14%)
  • Турция: 246,680 (20%)
  • Южна Корея: 162,828 (10%)
  • Италия: 156,800 (9%)
  • Индонезия: 134,359 (15%)
  • Испания: 131,632 (12%)
  • Узбекистан: 110,730 (27%)
  • Русия: 78,679 (8%)
  • Полша: 73,622 (14%)

Ролята на Maserati

Третата марка, която все още блести, е Maserati. Въпреки че в момента има трудности, тя има няколко силни страни, които, ако бъдат правилно използвани, могат да донесат удовлетворение. На първо място, Maserati все още се счита за луксозна марка, което е много важно, тъй като не е изложена на китайска конкуренция като основните и премиум марки.

На второ място, Maserati е глобална марка, което означава, че е известна навсякъде, дори ако не е налична на всички пазари. Въпреки че изостава от Porsche по отношение на продажби и продуктов асортимент, тя все още е желана марка и е силно свързана с италианското майсторство и дизайн. Тези ценности са ключови в по-високите сегменти, където конкуренцията е ожесточена.

Освен това, все още има място в тези сегменти за луксозен италиански автомобилен производител, по-голям от Ferrari и Lamborghini, които се фокусират върху спортни автомобили и супер коли.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: