известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Кои електромобили могат да зареждат на Tesla Supercharger

Екип MyVe
Екип MyVe
09:52 | 11.01.2025
Време за четене: 08:55 мин.
Кои електромобили могат да зареждат на Tesla Supercharger

Tesla Supercharger позволи на много външни компании да зареждат на нейните станции

До края на 2025 г. почти всички електромобили ще имат достъп до някои от бързозарядните станции на Tesla. Вече някои собственици на Ford Mustang Mach-E, F-150 Lightning, Rivian R1S и R1T получиха адаптери за зареждане. Други марки като GM, Mercedes-Benz, Polestar EV и Volvo също могат да използват Superchargers с допълнителни адаптери.

Какво е необходимо за зареждане?

За да се свърже не-Tesla автомобил към станция Supercharger, са необходими нови хардуер и софтуер. Някои производители вече предлагат адаптери за North American Charging Standard (NACS). Бъдещите модели ще бъдат оборудвани с NACS изходи.

„Достъпът до публични зарядни станции е едно от най-големите предизвикателства за собствениците на електромобили,“ казва Алекс Книезек, асоцииран директор в Consumer Reports.

Причини за отварянето на Superchargers

Отварянето на Superchargers за други марки автомобили дава възможност на Tesla да получи част от 7.5 милиарда долара предвидени за разширяване на мрежата за зарядни станции. Освен това, Tesla посочва, че това ще насърчи повече шофьори да преминат към електромобили.

Съвместими марки и модели

  1. BMW, Mini и Rolls-Royce ще внедрят NACS в своите електрически автомобили през 2025 г.

  2. Ford твърдят, че настоящите F-150 Lightning и Mustang Mach-E вече могат да се включват към Superchargers на Tesla с помощта на адаптер и че новите електрически автомобили ще бъдат снабдени с NACS портове за зареждане през 2025 г. Въпреки че първоначално адаптерите са били безплатни за настоящите собственици, сега те струват 230 долара. През 2024 г. Ford предупреди някои клиенти да спрат да използват получените от тях адаптери, тъй като тези от ранните версии могат да причинят повреда на порта за зареждане на автомобила. Автомобилният производител заяви, че изпраща заместващи адаптери на засегнатите от проблема.

  3. General Motors (компанията майка на Buick, Cadillac, Chevrolet и GMC) заяви, че собствениците на електромобили на GM могат да получат достъп до Superchargers с помощта на адаптер от 18 септември 2024 г. Новите автомобили ще получат вградени портове за зареждане NACS от 2025 г. нататък. Собствениците на съществуващите електрически автомобили на GM, включително Chevrolet Bolt, Bolt EUV и Blazer EV; GMC Hummer EV; и Cadillac Lyriq, могат да закупят одобрен адаптер за 225 долара.

  4. Honda заявява, че планира да пусне на пазара в Северна Америка през 2025 г. нов модел EV, който ще бъде оборудван с порт NACS, и че всички бъдещи EV на компанията ще приемат стандарта NACS.

  5. Hyundai заяви, че собствениците на съществуващи EV вече могат да получат безплатен оторизиран адаптер. Всички нови или обновени EV модели на Hyundai и Genesis ще се предлагат изключително с порт NACS от последните месеци на 2024 г. в САЩ и от началото на 2025 г. в Канада. Когато влезе в продажба тази есен, обновеният през 2025 г. Hyundai Ioniq 5 се очаква да бъде първият автомобил, който не е на Tesla, оборудван с изход NACS.

  6. Jaguar заявява, че от 2025 г. ще оборудва всички нови електромобили с конектори NACS и ще предостави адаптери за съществуващите автомобили I-Pace.

  7. Kia заявява, че предстоящите нови електромобили на Kia ще бъдат оборудвани със стандартен NACS конектор, а собствениците на автомобили EV6 и EV9 ще получат безплатни адаптери CCS към NACS. Собствениците на Kia EV ще могат да получават достъп и да плащат в мрежата Supercharger на Tesla чрез приложението Kia Connect след актуализация на софтуера.

  8. Mazda заявява, че ще възприеме портовете за зареждане NACS при електромобилите, пускани на пазара от 2025 г. нататък.

  9. От февруари 2025 г. автомобилите Mercedes-Benz в САЩ ще могат да се включват и зареждат в Supercharger с помощта на адаптер. Оторизираният адаптер струва 185 долара и се продава в дилърствата на Mercedes-Benz. Автомобилният производител твърди, че все още е на път да инсталира NACS портове на новите автомобили и през тази година. Освен това автомобилният производител изгражда свои собствени зарядни станции, които ще разполагат с NACS и CCS щепсели и ще бъдат отворени за всички видове електромобили.

  10. Nissan заявява, че ще приеме NACS за Ariya и бъдещите модели EV от 2025 г. нататък. Собствениците на автомобили Ariya от 2024 г. ще получат адаптер NACS. За разлика от Leaf, сегашният Ariya вече разполага с порт за зареждане CCS.

  11. Polestar и Volvo,(собственост на Geely) твърдят, че предстоящите им автомобили ще имат инсталирани NACS портове по подразбиране и ще получат адаптер CCS, за да използват съществуващата инфраструктура за зареждане CCS. Настоящите собственици на Polestar, оборудвани с CCS, могат да поръчат адаптер от автомобилния производител. Volvo потвърди, че адаптерите вече са налични за съществуващите електрически автомобили и струват 230 долара.

  12. Rivian казва, че безплатният адаптер позволява на настоящите R1T и R1S да се включват към Superchargers от 18 март 2024 г., докато автомобилите от 2025 г. и по-новите ще получат вградени NACS портове за зареждане. Собствениците могат да поръчат адаптера чрез известие в автомобила.

  13. Stellantis (компанията-майка на Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati и Ram) ще приеме конектора NACS от 2025 г. с избрани модели. По време на прехода автомобилният производител ще предостави адаптери за автомобили, оборудвани с порт за комбинирана система за зареждане (CCS).

  14. Toyota заявява, че електрическите автомобили на компанията (вкл. Lexus) ще имат достъп до Superchargers на Tesla и че новите модеби ще приемат NACS от 2025 г. Собствениците на съществуващи електрически автомобили Toyota и Lexus също ще получат адаптери NACS по това време.

  15. Volkswagen Group of America (Audi, Porsche, Scout Motors и Volkswagen) - ще въведат стандарта NACS в автомобилите от 2025 година.

Колко ще струва зареждането?

Цените на зареждане зависят от мястото. Според Tesla, техните собственици ще получат най-ниските ставки, докато собствениците на други марки ще плащат повече, освен ако не се абонират. В момента, таксата за зареждане без абонамент е около 55 цента на kWh.

Предизвикателства

Въпреки по-широкото отваряне на мрежата, предизвикателствата остават. Някои производители са просрочили датите за пускане, а в определени случаи адаптерите могат да повредят портовете. Също така, автомобили с CCS стандарт зареждат по-бавно от обявените им скорости.

Въпреки това Tesla Superchargers, отбелязани като „Отворени за други EVs“, вече разширяват възможностите за зареждане, особено в североизточната част на САЩ, където 15,000 от 17,000 станции ще бъдат достъпни за не-Tesla модели.

В същото време, множество автопроизводители планират да отворят собствени зарядни станции, достъпни за всички електромобили с NACS или CCS портове. Възприемането на Tesla Supercharger мрежата може да създаде силен бранд ефект и за останалите производители.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: