Ключови фактори за успешна покупка на електромобил: Цената на първо място!
Проучване: Цената остава ключов фактор при покупка на електромобили
За купувачите на електрически автомобили (BEV), цената е най-важният критерий за покупка. Обхватът, консумацията на енергия и доверието в качеството също са посочени като важни критерии. Европейските производители имат преднина пред по-евтините китайски алтернативи, според проучване на консултантската компания за управление BearingPoint и Изследователския институт Handelsblatt.
Германският пазар на нови електрически автомобили се възстановява трудно от спада в търсенето в началото на годината. Федералното правителство отмени рекламния и частния бонус за покупка на електрически автомобили през 2023 г., което повлия на интереса на купувачите. Цената остава решаващият фактор при покупка на BEV.
Китайските производители на автомобили имат ценово предимство, но това е поставено под въпрос от наказателните тарифи на ЕС и липсата на доверие в качеството на техните превозни средства. Европейските производители ще се възползват от силните си марки и сервизна мрежа. И двете страни ще трябва да разработят нови уникални точки за продажба, за да укрепят позицията си на пазара.
Проучването показва различни приоритети в зависимост от възрастовата група. За по-възрастните хора фактори като цена, пробег и скорост на зареждане са по-важни при закупуването на BEV, докато по-младите хора отдават повече значение на по-бързата наличност на тези превозни средства. Доверието на по-младото поколение в BEV от китайски производители е по-високо от това на по-възрастните купувачи.
В бъдеще китайските производители вероятно ще станат по-привлекателни като цяло. Европейските марки също правят изявления за намаляване на цените, както показва примерът с Dacia Spring.