Китайският производител на батерии Svolt спира проекти за заводи в Германия заради конкуренция и трудности на пазара
Великата китайска стена среща пречки в Европа
Китайският гигант Svolt, филиал на Great Wall Motor, потвърди спирането на два проекта за изграждане на батерийни фабрики в Германия. Първоначално се планираше изграждането на фабрики в Саарланд и Бранденбург. За момента няма уточнен график за възобновяване на проектите.
Развитието на батерийната индустрия е предизвикателство
Ситуацията в този сектор е сложна. Шведската компания Northvolt наскоро беше принудена да съкрати 1 600 служители. Същото се случи и с ACC, съвместното предприятие на Stellantis, Mercedes и TotalEnergies, което спря проекти в Италия и Германия.
Проектираният капацитет остава нереализиран
По план, фабриката в Саарланд трябваше да бъде готова до средата на 2024 година с капацитет от 24 GWh годишно. Втората фабрика, планирана за 2025 година, беше предназначена за производство на клетъчни батерии с капацитет от 16 GWh годишно. Това щеше да бъде първият подобен чуждестранен проект на Svolt, но „той няма да бъде реализиран.“
Общата инвестиция в Европа беше планирана да достигне 4 милиарда евро.
Решение под натиск на пазара
Решението за спирането на проектите не изглежда да е реакция на новия европейски данък за китайските електрически автомобили. В началото на годината, президентът на Svolt, Ян Хонгсин, сподели, че компанията трябва да направи „няколко промени“, за да отговори на „все по-силната конкуренция“ в батерийната индустрия. В резултат, фирмата съкрати няколко стотин служители.
Сегашната ситуация затруднява Svolt да осъществява нови международни проекти, докато работи над вътрешните си предизвикателства.