Китайските марки предизвикват вълнения с навлизането си на пазара в Бразилия

Китайски електромобили настъпват на бразилския пазар
През първите пет месеца BYD внесе над 22,000 електромобила в Бразилия. Автомобилните производители могат в момента да внасят хиляди превозни средства без митнически такси. Планираното откриване на бразилския завод на BYD е отложено до края на 2026 г.
Бразилия се оказа привлекателна за китайските производители благодарение на липсата на мита. Преди десет години правителството премахна митата на вносните превозни средства в опит да увеличи търсенето на електромобили. Миналата година бе въведено отново 10% мито, което е относително малко в сравнение с наложените тарифи в Европа.
Настъпващите китайски марки
Китайски марки като BYD са в бързане да внасят колкото се може повече превозни средства в Бразилия. Те могат да внасят безмитно PHEV на стойност до 169 милиона долара и EV на стойност 226 милиона долара до юли 2025 г. Митата ще нарастват на всеки шест месеца и ще достигнат 35% през 2026 г.
„Ние подкрепяме пристигането на нови марки в Бразилия, за да се увеличи производството, насърчи сектора на компонентите, създадат работни места и се внесат нови технологии.“ — Игор Калвет, президент на ANFAVEA.
BYD планира да изгради завод в Бахия, но откриването му е отложено до декември 2026 г. По същия начин GWM отложи своите производствени планове.
В момента експертите в индустрията изразяват загриженост, че вносът на евтини превозни средства може да подкопае местното производство. До края на 2025 г. в Бразилия може да бъдат внесени 200,000 нови превозни средства от Китай, което представлява около 8% от всички нови продажби на автомобили.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
