Китайските марки изпреварват известни европейски марки

Автомобилните производители от Китай отбелязват значителен растеж в Европа
Продажбите на китайски автомобилни марки в Европа постигнаха забележителен ръст през първото полугодие на 2025. Те увеличиха продажбите си с 91% до 347 100, като вече заемат 5,1% от европейския пазар. Това представлява състезание с Mercedes (5,2%) и предизвиква Ford (3,8%).
„Китайските марки вече изпревариха някои исторически западни имена и планират още повече за втората половина на годината.“
Водещ в този ръст е BYD, чийто продажби на електрически автомобили (EV) нараснаха със 133% през юни и 143% през цялото полугодие. BYD с 41 300 електрически автомобилa зае 12-то място сред най-регистрираните EV марки.
Останалите китайски марки също постигат успех чрез плъгин хибриди. Популярен модел е BYD Seal U, който се конкурира с VW Tiguan за най-продаван плъгин хибрид в Европа през юни.
Други европейски марки като VW и Renault също се радват на успех, с увеличения на продажбите съответно с 3% и 6%. Въпреки това, Tesla и Stellantis изпитват спад. Продажбите на Tesla намаляха с 33%, а на Stellantis с 9%.
Продажбите на електрически автомобили в Европа нараснаха с 25% до 1,2 милиона през първото полугодие. VW се отличиха с над 135 400 продажби на EV, бележейки ръст от 78%.
„Това е първото шестмесечие, в което са регистрирани над 1 милион EV.“
Китайските автомобилни производители бързо увеличават своя дял на европейския пазар, като залагат на иновации и адаптация към местните предпочитания. С продължаващия фокус върху екологични и икономични решения, тези марки са на път да поемат водеща роля в бъдещето на автомобилната индустрия в Европа.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
