Китайски експерт обвинява Мъск, че няма представа как се прави батерия
Как Илон Мъск изгради Tesla и стана символ на електрическата революция
Илон Мъск е широко признат като ръководител на Tesla, компания, която значително подпомогна развитието на електрическите автомобили. Като такъв, се предполага, че има задълбочени познания за всички аспекти на тези превозни средства.
Сферите на иновациите
Една от главните области, в които Tesla е активна, са батериите. През годините компанията инвестира в производствени мощности и разработка на свои собствени акумулатори.
Съмнения в компетентността на Мъск
Все пак, не всички са уверен в знанията на Мъск. Робин Зенг, основател и главен изпълнителен директор на CATL, критикува подхода на Мъск към батериите. CATL е най-големият производител на батерии в света, чийто продукти се използват в много електрически автомобили.
„Тези батерии никога няма да бъдат успешни и ще са провал. Той мълчеше. Не знае как да направи батерия. Става дума за електрохимия.“ — Робин Зенг
Проектът 4680
Tesla поставя големи очаквания към новата цилиндрична батерия 4680. Сега компанията произвежда милиони такива клетки, увеличавайки капацитета до 495 000 клетки на ден.
Проблемите със свръхобещанията
Зенг отбелязва, че Мъск има мания към свръхобещанията. Той заявява:
„Може би нещо ще е готово след 5 години, но казва – две години.”
Според Зенг този подход може да създаде големи предизвикателства за другообразъе и хората. Все пак, Зенг добавя, че посоката е вярна.