Китай спира ценовата война при електромобилите

екин предупреждава производителите за изкуствено ниски цени и риск от свръхкапацитет
Китайското правителство настоява автомобилните компании да прекратят агресивните намаления. Ръководството се опасява, че ценовата война заплашва икономическия растеж. Ако фирмите не реагират, държавата ще въведе нови регулации.
„Инвестират се все повече средства, а възвръщаемостта намалява.“ — Си Дзинпин.
Държавният глава описа явлението като инволюция. Терминът обозначава вложения с все по-нисък резултат. Той спомена изкуствен интелект и автомобили като пример. Правителството вижда сериозен риск за промишлеността.
Безпрецедентни отстъпки свиват печалбите
BYD продава модела Seagull за 55 800 юана или около 7 800 щатски долара. Същият автомобил струва близо 26 000 долара в Европа. Средните отстъпки при електромобилите достигат 17 % през април. През 2024 г. те бяха осем процента.
Пекин предлага промени в закона за цените. Поправките ще спират неестествено ниски оферти. Целта е да се запазят стабилни приходи и работни места. Производителите рискуват санкции при нарушение.
Свръхкапацитетът натоварва заводите
„Производството превишава търсенето със 17 %.“ — Bloomberg.
Някои фабрики работят с едва два процента натоварване. Държавата вече привика водещи компании, включително BYD, за обяснения. Свръхинвестициите създават излишни складови наличности. Това допълнително сваля цените.
Износът като предпазен клапан
Китайските марки увеличават доставките за чужбина. Делът им в новите регистрации в Европа е 5,1 %. Правителството вижда експорта като възможност за усвояване на капацитета. Така вътрешният пазар няма да бъде залят от непродадени коли.
Пекин остава решен да балансира растежа и печалбите, като държи цените под контрол.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
