Китай променя условията за използване на „one-pedal“ системата в електромобилите

Нова регулация ограничава режима на управление, за да повиши активната безопасност по пътищата
Китай въведе нова регулация за системите за спиране на електрически превозни средства, продавани в страната. Режимът "one-pedal", който позволява на автомобилите да се забавят или спират само чрез отпускане на педала за газ, няма да може да бъде активиран по подразбиране.
Новите правила за безопасност
С въвеждането на новата норма GB 21670-2025, този режим на управление ще бъде ограничен от 2026 г., като ще бъде задължителен на 1 януари 2027 г. Въпреки че е практична, технологията предизвика загриженост, че може да забави реакциите на водачите при спешни ситуации и да намали използването на педала за спирачка.
Основната цел на реформата е да засили активната безопасност чрез утвърждаване на централната роля на ръчната спирачка. Ключов аспект на новата мярка е, че стоп светлините ще трябва да се активират автоматично, когато регенеративното забавяне надвиши 1,3 м/с², за да се предотвратят задни сблъсъци.
Влияние върху автомобилните производители
От дълго време, компании като Tesla и Nio популяризират режима "one-pedal" като важна иновация. Въпреки че режимът остава разрешен, той няма да може повече да се активира автоматично. Пекин, изглежда, се стреми да установи по-стриктен контрол върху развитието на електрическите и автономните превозни средства, за да предотврати бъдещи проблеми.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
