Китай призовава автомобилните производители да спрат инвестиции в Европа и да се насочат към нови пазари
Напрежението Между Китай и Европейския Съюз за Електрически Автомобили Продължава да Расте
Напрежението между Китай и Европейския съюз относно въпроса за електрическите автомобили продължава да нараства. Пекин отправи явен призив към своите производители да спрат инвестициите в региона.
В рамките на няколко дни трябва да влязат в сила новите мита върху китайските електрически автомобили. Дискусиите в Брюксел продължават в стремеж към компромисно решение. Китай предпочита да му бъде наложена минимална цена, вместо тези тежки мита. В този контекст, Пекин призова китайските производители да намалят или изцяло да преустановят своите инвестиции в Европа, като спрат преговорите за нови проекти и не подписват нови споразумения.
Резултатът не закъсня — публичните производители, зависещи пряко от Пекин, вече се съобразиха със съобщението. Dongfeng обяви, че се отказва от проекта си за завод в Италия, официално заради подкрепата на правителството на Мелони за митата на ЕС. Changan от своя страна отменя събитие в Милано за лансирането на своята марка Deepal в Европа.
Предпочитание към Развитие на Други Пазари
Китайските електрически автомобили срещат силна опозиция от някои правителства, но това не е всичко. Както призна BYD, продажбите не са на очакваното ниво. Качествата или недостатъците на китайските превозни средства все още не успяват да убедят европейския клиент.
Европейският пазар остава сложен, с различни вкусове и нужди в различни държави. Салонът в Париж показа, че привързаността към автомобилите е силна. За разлика от Китай, където колите се купуват като в мол, европейците гледат на тях като на предмети с емоционално значение. Следователно, правителството предпочита да развива своите производители извън Европа. Последните години показаха, че успехът е по-бърз в други региони, като Латинска Америка, Австралия, Югоизточна Азия и Близкия изток.
Добра Новина за Европа?
По-бавното навлизане на китайските производители в Европа може да бъде възприето като добра новина за европейската автомобилна индустрия. Но не всичко е розово. Европейските, както и корейските и японските производители вече са почти изолирани от китайския пазар и ще се сблъскат с нарастваща конкуренция от китайските марки на ключови пазари.
Намаление на Инвестициите
Обявеният спад на интереса може също да доведе до намалени инвестиции в европейския автомобилен сектор. От една страна, европейските производители са в деликатно финансово състояние, с тенденция към намаляване на инвестициите и закриване на заводи. Така активността ще намалее, без да бъде компенсирана от нови вложения от Китай.
Това не означава отстъпване от амбициите за продажби, а може да доведе до обикаляне на митническите бариери, причината за новата ориентация на Пекин. Инвестициите в други региони могат също така да служат за снабдяване на европейския пазар. Много производители, включително европейски, внасят хиляди превозни средства от страни като Мексико, САЩ, Южна Африка или Тайланд.
„Не може да се разчита на защита на националната индустрия в страни, които са отворени към китайските инвестиции…“