Kia: продажбите на твърде много автомобили с ДВГ или електрически ще навредят на бизнеса

Продажбата на коли в Европа e сложен баланс
Продажбата на автомобили в Европа изисква деликатен баланс. Колите с двигатели с вътрешно горене остават предпочитан избор за купувачите. Според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), електрическите автомобили имат едва 15.3% пазарен дял в първите четири месеца на годината. Въпреки това, по-строгото законодателство принуждава автомобилните компании да ускорят разгръщането на EV.
Kia трябва да подходи внимателно, за да избегне рискове, свързани с прекомерна зависимост от ДВГ. Вицепрезидентът на компанията в Европа, Карлос Лахоз, обяснява:
„Ако разчитаме прекалено много на автомобили с двигатели с вътрешно горене, рискуваме да не достигнем целите за CO₂ и ще трябва да плащаме глоби. Ако насърчаваме прекалено много продажбите на EV, ще намаляваме нашите печалби.“
Регулациите в ЕС и техните последици
ЕС налага по-строги регулации за емисии, които допълнително затрудняват автомобилната индустрия. Автокомпании като Volkswagen и Renault се тревожат от възможни значителни глоби през 2025 г. поради новите граници. ЕС предостави допълнителни две години за постигане на тези цели, чрез средноизчисление на емисиите през периода 2025–2027 г.
Въпреки отлагането, автомобилните производители са изправени пред значителни пречки. Инженерите на Stellantis се ангажират с над 25% от работното си време за спазване на регулациите. До 2035 г. автомобилните производители ще бъдат задължени да продават само електромобили в страните, следващи законодателството на ЕС.
Изцяло фокусиране върху електромобилите в момента не е вариант. Карлос Лахоз признае, че електромобилите все още не могат да постигнат рентабилността на автомобили с ДВГ. Цените на батериите остават прекалено високи, за да бъдат финансово конкурентоспособни.
Продажбите на Kia в Европа вървят впечатляващо добре. Според данни на ACEA, Kia държи 4.1% пазарен дял в региона на ЕС+АЕСТА+Великобритания, изпреварвайки марки като Ford и Opel/Vauxhall. Тази позиция показва, че компанията умело балансира между ДВГ и електрически автомобили.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
