известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Какво ще стане, ако забраната за автомобили с ДВГ се отложи до 2050 г.

Екип MyVe
Екип MyVe
09:00 | 17.09.2025
Време за четене: 03:05 мин.
Какво ще стане, ако забраната за автомобили с ДВГ се отложи до 2050 г.

Отлагането може да пренареди стратегии, инвестиции и екологични цели в Европейския съюз

Европа планира да спре продажбите на нови бензинови и хибридни коли през 2035 г. Някои производители искат отлагане до 2050 г. Други участници настояват Брюксел да запази първоначалната дата.

Част от европейските марки твърдят, че им трябва повече време за преход. Те посочват разходи, пазарна несигурност и бавен интерес към електромобили в някои сегменти. Същевременно над 150 компании от електромобилната екосистема искат твърда линия за 2035 г.

„Отстъпление би отслабило европейската конкурентоспособност и би подкопало доверието на инвеститорите.“ — извадка от откритото писмо.

Какво съдържа откритото писмо

Подписалите компании настояват Комисията да:

  • гарантира крайния срок 2035 г.
  • разшири производството на батерии в ЕС.
  • осигури равни стимули във всички държави членки.
  • инвестира в мрежи и модернизация.

Сред подписалите са оператори на зарядни станции, доставчици на оборудване и три автомобилни марки — Lucid, Volvo и Polestar.

Отлагането до 2050 г. би намалило натиска върху бюджетите за развой. Марки като BMW и Mercedes виждат шанс да удължат живота на бензиновите модели и да стабилизират маржовете. Рискът е загуба на инерция и отлив на капитали от електрически проекти. Китайските производители може да ускорят преднината си.

Доставчици и инфраструктура между два огъня

Традиционните доставчици на двигатели биха получили още поръчки и време за преструктуриране. Фирмите за батерии могат да изгубят инвеститори, ако пазарът се охлади. Операторите на мрежи ще имат повече години за разширяване, но липсата на срок може да забави иновации като двупосочно зареждане и станции с висока мощност.

Запазването на двигатели с вътрешно горене ще удължи работните места в заводи, сервизи и дилърства. В същото време може да се забави разкриването на нови високотехнологични позиции в батерии и силова електроника.

По-дългото присъствие на бензинови автомобили би затруднило климатичните цели и би отслабило "Зеления пакт". Зависимостта от азиатски доставчици на батерии може да се задълбочи.

Възможен компромис

Комисията обмисля вариант с по-гъвкави правила, но без промяна на 2035 г. Това може да позволи дял за хибриди, синтетични горива или водород при строги условия.пДебатът показва колко трудно е съчетаването на икономически интереси, работни места и климатични ангажименти.

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: