Camaro се завръща като електрически кросоувър с до 1 100 конски сили

Нов доклад посочва есента на 2026 г. като старт за модела
Chevrolet официално приключи шестото поколение на Camaro, но подчерта, че това „не е краят на историята“. Сега източници твърдят, че легендарното име ще се появи отново през есента на 2026 г. като напълно електрически кросоувър, позициониран срещу Ford Mustang Mach-E.
Новият модел цели да предложи познато име, но в различна форма. Според доклада компанията разглежда кросоувър вместо класическо купе, за да отговори на променящите се пазарни тенденции.
MotorTrend съобщава, че автомобилът ще използва Ultium архитектурaта на GM. Очакват се батерии с капацитет 85 kWh и 102 kWh, взети от Blazer EV. Това решение ще намали разходите и ще ускори разработката.
Варианти със задно и двойно предаване
Задно задвижване може да разчита на електромотор с 365 к.с. и 440 Nm. Версията с двойно предаване вероятно ще предложи 300 к.с. и 481 Nm, копирайки конфигурацията на Blazer EV.
Вариантът SS e в плановете и би използвал идентичен силов тракт с Blazer EV SS. Това означава очаквана комбинирана мощност от 615 к.с. и 880 Nm. Подобни показатели ще превърнат модела в сериозен конкурент в сегмента.
Най-голямото внимание привлича възможният Camaro ZL1. Той може да разчита на три мотора, заети от GMC Hummer EV. При такова решение са възможни две нива: 830 к.с. или до 1 160 к.с.. Подобна мощност прехвърля Camaro в територията на хиперколите.
Конкурент на Ford Mustang Mach-E
С кросоувър формат, широк избор от мощности и емблематично име, новият Camaro цели да се намеси директно в територията на Mustang Mach-E. Очакванията са за сходни размери, но с по-спортен характер и богато портфолио от версии.
GM още не е потвърдила официално проекта. Съществуват алтернативни слухове за спортен седан, планиран за 2028 г. Затова информацията трябва да се приема предпазливо, докато компанията не излезе с конкретни детайли.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
