Какво може и какво не може да се включва в запалката
От почти век във всяка кола има характерни кръгли гнезда за 12V eлектричество. Първоначалното им предназначение е за запалката, затова и до днес казваме „включи го в запалката“, когато говорим за гнездото. По-късно в много страни започна тежка борба с тютюнопушенето, но привържениците на здравословния начин на живот също използват въпросното гнездо. Трябва обаче да знаете точно какво може да се включи там, в противен случай можете да се сблъскате със сериозни проблеми.
За съжаление все още няма единен стандарт за „зарядното устройство“, което черпи енергия от автомобилната запалка. Поради това редица производители изискват към него да се свързват само устройства от предлаганата за различните джаджи марка. Това може да се тълкува като нагло налагане на допълнително оборудване, защото шофьорите изполват всевъзможни неща, ползващи ток именно от въпросната запалка. Като се започне от различни помпи и компресори, чайници, видеорекордери, та се стигне до зарядни за всевъзможни електронни джаджи.
Интересно е също, че дизайнът на гнездата също се различава. Някои нямат пружини за захващане. Те също така нямат единни стандарти за размери, поради което не е необичайно поставените в „гнездото“ зарядни да се клатят или просто да изскочат, ако колата се разклати на неравен път или колелото попадне в дупка.
Между другото, това може да допринесе за...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg