известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как САЩ възражда концепцията за свързаност между превозни средства и инфраструктурата

Екип MyVe
Екип MyVe
22:48 | 20.08.2024
Време за четене: 02:52 мин.
Как САЩ възражда концепцията за свързаност между превозни средства и инфраструктурата

САЩ се готви да рестартира програма за свързване на превозните средства

Съединените щати планират да рестартират програма за нормализиране на технологията за свързване на превозни средства (V2X), която ще позволи на всички модерни автомобили да комуникират помежду си и с околната инфраструктура в реално време. Държавните агенции твърдят, че резултатната мрежа значително ще подобри безопасността както за шофьорите, така и за пешеходците.

История на V2X технологията

Това не е първият път, когато се говори за V2X. САЩ се опита да реализира подобна програма преди години, но тя загуби инерция. Единствената голяма промяна бе, че Федералната комисия по комуникации (FCC) отдели специфични честоти за свързани превозни средства през 1999 г. Докато отне доста време на производителите на автомобили да ги използват, те са основата на съвременните свързани превозни средства.

Новата инициатива на Министерството на транспорта

Министерството на транспорта (DOT) представи програма, наречена „Спасение на животи чрез свързаност: План за ускоряване на внедряването на V2X“. Първоначално публикувана през октомври 2023 г. като проект, инициативата е готова за първите стъпки на реализация и спиране на това, което DOT нарича „криза на смъртността на пътищата“.

Причини за новата инициатива

САЩ отбелязва значително увеличение на смъртните случаи, свързани с превозни средства, от 2015 г. насам. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) оценява, че 40,990 души са загинали в инциденти с моторни превозни средства през 2023 г., в сравнение с 32,893 десетилетие по-рано.

Цели на плана V2X

Планът V2X се фокусира върху прилагане на технологични решения за безопасност на пътищата, които ще свържат всички превозни средства и ще ги контролират чрез адаптивен автоматизиран процес, който също ще влияе на околната инфраструктура (например светофари). Това може да отвори вратата за истински самоуправляващи се превозни средства.

Предизвикателства и перспективи

Въпреки ентусиазма на защитниците на безопасността и федералните регулатори, технологията среща трудности в реализацията. Министерството на транспорта вярва, че цялостната V2X мрежа може да бъде въведена до 2036 г. Докладът съдържа цели за финансиране, уверения за поверителност на данните и изследвания, които подкрепят твърдението, че тази технология ще спаси животи.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: