Как изглежда иновацията без Илон Мъск?

Преход в иновацията на електромобилите
От създаването си Tesla бе водещият играч в сферата на електромобилите, но дали това все още е така? През последните години компанията показва признаци на застой, докато нови и стари играчи на пазара започват да заемат все по-голям пазарен дял.
За последните шест години, от обявяването на Cybertruck през ноември 2019 г., Tesla не е представила нов модел. Cybertruck все още е в ниша с ограничен обем и производството му изостава от обещаното. Освен това, проектите като Robotaxi и Tesla Network изглеждат далеч от реализация.
Иновацията се разпространява извън Tesla и днес е повече децентрализирана. В Китай марки като BYD и Nio активно развиват нови електрически архитектури и бързо презареждащи системи. Европейските производители като Renault и Volkswagen също се включват с нови платформи, ориентирани към устойчивост и ефективност.
Технологичните компании като Google и Nvidia, заедно с доставчиците на части, играят ключова роля в иновацията на електромобилите. Те разработват нови батерии, архитектури и софтуер.
Илон Мъск бе катализатор на иновацията, но неговото медийно присъствие често прикриваше новите видове иновация. Сега пазарът търси баланс и нова екосистема на иновациите, която не изисква лидерство само от една личност.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
