Как Италия успешно привлича китайски инвестиции: Нетрадиционни методи и стратегии
Италианското правителство обмисля възраждане на исторически автомобилни марки
Италианското правителство планира да съживи отдавна забравени автомобилни брандове, собственост на Stellantis, чрез специален декрет. Това ще ги предложи на китайски компании с цел насърчаване на производството в Италия, пише Il Sole 24 Ore, цитирано от Reuters.
План за възраждане на Innocenti и Autobianchi
Планът включва марките Innocenti и Autobianchi, които бяха закрити през 90-те години на миналия век. Innocenti е известна през 60-те и 70-те години с производството на италианската версия на Mini, преди да бъде погълната от Fiat, сега част от Stellantis. Autobianchi също е подразделение на Fiat, произвеждало градски модели като A112 и Y10.
Регистрация на марки в патентното ведомство
Италианският министър на икономиката е регистрирал версии на двете марки в патентното ведомство на страната, използвайки различни графики от тези на Stellantis. От министъра няма коментар, а Stellantis заявяват, че са запознати с медийните публикации, но не са информирани за подобни планове от правителството.
Закон за нефункциониращи марки
Il Sole твърди, че правителството може да поеме контрола върху нефункциониращите марки по силата на закон от миналия декември, който засяга марки, нефункциониращи от поне пет години. След като минат под "крилото" на правителството, те може да бъдат дадени на компании, включително чуждестранни, които възнамеряват да инвестират в Италия или да преместят в Италия производствени дейности, разположени в чужбина.
Разправия със Stellantis
Националистическото правителство на Джорджа Мелони от месеци е в разгорещена разправия с концерна Stellantis, обвинявайки производителя, че неглижира историческите производствени мощности в Италия. В края на миналата седмица, в навечерието на 125-ата годишнина на Fiat, в Торино бе представен Fiat Panda, която ще се произвежда в Сърбия. На събитието бе и министърът на икономиката Адолфо Урсо, който използва случая, за да подкани отново концерна да върне производството в Италия.