Как гумите да шумят по-малко, думата имат експертите
Нивото на шума е сред основните фактори, които влияят на комфорта при шофиране. С нарастването на популярността на електрическите автомобили, които са много тихи, все повече шофьори се интересуват от шума на гумите.
Външният шум при търкаляне на гумите и вътрешният шум са различни неща, но можете да намалите и двете като поддържате гумите си в добро състояние, казват експертите на Nokian Tyres. Те отблеязват, че шумът на гумите се влияе от няколко фактора като модела и типа на превозното средство, джантите, каучуковата смес, пътната настилка, скоростта на шофиране и дори метеорологичните условия.
Могат да се изведат обаче някои по-общи наблюдения. Колкото по-мека е каучуковата смес например, толкова по-вероятно е да се намали звука. Високопрофилните гуми също са по-удобни и тихи в сравнение от нископрофилните си алтернативи.
Летните и зимните гуми са снабдени с европейски етикет за гуми на ЕС, който показва нивото на шума. Този етикет обаче се отнася единствено за външния шум при търкаляне. Външният шум при търкаляне и вътрешният шум в купето могат дори да бъдат напълно противоположни и намаляването на единия дори да води до увеличаване на другия.
„Това, което чувате вътре в купето на автомобила е комбинация от много неща. Шумът на гумите произтича от контакта на гумите с пътя: грапавостта кара гумата да вибрира докато се търкаля по настилката. Оттам вибрацията изминава голямо разстояние - по гумата, джантата и останалите елементи на превозното средство, навлизайки в купето, където част от тези вибрации се превръщат в звук доловим от човешкото ухо.“, казва Хану Оннела, старши инженер „Разработки“ в Nokian Tyres.
Той отбелязва, че в Европа зимните гуми са по-тихи от летните. И допълва: характеристиките за вътрешният шум се подчертават когато автомобила се използва при скорост от около 50-100 км/ч.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com/