Как да реагираме при пожар с електрически автомобил

Полезни съвети от експерти
Днес, когато безопасността е на преден план, е важно да разберем възможните предизвикателства при работата с алтернативни горива. Случаите на пожари при електрически автомобили се увеличават, което поражда различни въпроси за безопасността.
Мишел Жантилео, бивш лейтенант-полковник, е пример за успешното прилагане на знанието и опита в съвременната безопасност. Той работи върху обучението на пожарникари за безопасно справяне с пожари при електрически автомобили. Неговият принос в тази област е от съществено значение за развитието на правилни стратегии за намеса.
„В продължение на около 40 години работя с пожарникари. Поглеждайки назад, мога да кажа, че съм част от пожарникарска династия.“ - споделя Жантилео.
Интервенциите при пожари в превозни средства с алтернативно гориво изискват знания и опит. Разработването на протоколи и методики за реагиране при инциденти е ключово за успешното обезпечаване на безопасността.
Нови решения
Въпросът дали е необходимо "потапяне" на електрически автомобил в басейн с вода при пожар представлява интерес за много хора. Това е подходящо за някои малки устройства, но не се препоръчва за автомобили. Термичните покривала предлагат ефективна алтернатива, но също така имат своите ограничения.
„Някои покривала могат да издържат до 1 300°C за кратък период, което ограничават разпространението на топлина и дим.“
Ако не е достатъчно ефективно решение, оставяме автомобилът да изгори, като опазваме околната среда, за да не се налага да използваме 30 000 литра вода. Топлинното изтичане на батерията ще спре от само себе си за 15 до 60 минути. Има и т.нар. универсално решение: „Това включва използването на два маркуча, единият за гасене на пожара, а другият за охлаждане на батерията.
Жантилео играе ключова роля в Euro NCAP, занимавайки се с интеграцията на исканията на пожарникарите в краш тестовете:
„През последните осем години съм част от Euro NCAP в Брюксел и усвоявам техните изисквания.“
Пробиването на батерийни клетки е възможно, но изисква специални и скъпи инструменти:
„Лансирането на такава техника е възможно в лабораторни условия, но не и на практика. Пробиването в корпуса на батерията изисква сложно и скъпо оборудване. Не можем да поставим това оборудване във всеки спешен център. За да го използват, пожарникарите трябва да са в контакт с батерията, което представлява значителен риск“.
Заключение
Рисоквете от възникване на пожар и неговото преустановяване са предизвикателство, което все още няма конкретно решение. Индустрията извършва опити и инвестира в подобряване на безопасността, но теорията и ралността се разминават. Надяваме се в бъдеще учените да постигнат успех, с който да увеличат пътната безопасност.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
