известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как BMW E1 постави основите на съвременните електрически автомобили

Екип MyVe
Екип MyVe
00:00 | 26.11.2024
Време за четене: 02:52 мин.
Как BMW E1 постави основите на съвременните електрически автомобили

Електромобилната надежда от началото на 90-те

Електрическият концептуален автомобил BMW E1 беше обещаващ проект с потенциал да стане успешен на пазара, но се появи в неподходящ момент преди 25 години, което предопредели неговата съдба. BMW представи две версии на E1, като първата беше на автомобилното изложение във Франкфурт през 1991 г., а втората последва две години по-късно. И двете версии бяха електрически и страдаха от недостатъчно развита батерийна технология, което правеше инвестирането в такава кола икономически неатрактивно за масовата употреба.

Дизайн и технологични предизвикателства на първия BMW E1

Първият модел BMW E1 имаше компактна каросерия с висока линия на покрива и три врати. Без значителни надвеси отпред и отзад, автомобилът включваше олекотена алуминиева рамка и пластмасова външна обшивка, които намаляваха теглото. Коефициентът на съпротивление беше само 0,32, което беше отличен резултат. За съжаление, малките размери правеха компромиси със сигурността при катастрофа, което изискваше специално инженерно укрепване.

„BMW E1 беше олицетворение на иновациите, но изискваше много умело инженерство, за да осигури безопасност.“

Интериор и технически характеристики

Вътрешността на E1 беше минималистична, като всички контролни функции бяха събрани в центъра на таблото, а трите инструмента пред водача. Имаше четири места и голямо багажно пространство, благодарение на ниския под. Батериите се съхраняваха под задната седалка, а електромоторът беше под пода на багажника. Това обаче влияеше на масата – батериите тежаха значителна част от общото тегло и осигуряваха пробег само от 97 до 145 км.

Второ поколение BMW E1

През 1993 г. втората версия на E1 предлага три варианта – електрически, бензинов и хибрид. Концепцията съчетаваше технологията от първия E1 с каросерията на Z13. Сред производните, електрическата версия разполагаше с двигател от 45 к.с. и пробег до 426 км.

Заключение

Въпреки че BMW E1 беше новаторска концепция за времето си, технологиите не бяха достатъчно напреднали, за да направят автомобила икономически изгоден за масова употреба. Електромобилите от онова време като E1 проправиха пътя за бъдещи иновации в областта на екологичното транспортно решение.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: