Електрифицираният Toyota Hilux: бъдещето на мощния пикап
Toyota Hilux с нова 48-волтова мека хибридна система
С новата 48-волтова мека хибридна система, Toyota Hilux започва нова глава в своята история, като получава електрифицирано задвижване и по-голяма ефективност. Доказаният 2,8-литров дизелов двигател се поддържа от мека хибридна система, състояща се от електрически генератор, 48-волтова литиево-йонна батерия и DC/DC преобразувател.
Размери и товарни възможности
Новият Hilux с мека хибридна система 48V демонстрира силно присъствие на пътя със своите размери от 5325 мм дължина, 1900 мм ширина и 1815 мм височина. Благодарение на товарната зона с дължина 1525 мм, той предлага висока полезна стойност. Дори при хибридно задвижване теглото на теглено ремарке и полезният товар остават значителни - съответно 3000 кг и 1000 кг.
Дизайн и функции
Hilux с мека хибридна система 48V се предлага само като двойна кабина. Радиаторната решетка с 3D вид и здравата предна броня подчертават характера му на „неразрушим“ пикап. Компонентите на хибридната система са лесно интегрирани в съществуващата конструкция на превозното средство, за да издържат на тежките работни условия на ежедневната работа.
Технически спецификации
Компактният генератор е разположен достатъчно високо, за да поддържа дълбочина на газене от 700 мм. Дизеловият двигател задвижва постоянния синхронен двигател, който зарежда хибридната батерия. Когато батерията е заредена, генераторът поддържа дизеловия двигател с мощност до 12 кВт/16 к.с. и допълнителен въртящ момент от 65 Нм по време на движение. Hilux с 48V мека хибридна система може да се захранва от дизел HVO100, което е 100 процента възобновяемо гориво.
Управление и безопасност
Генераторът е разработен специално за използване в търговски превозни средства. Обтегачът на колана с две рамена и подсилените колани допринасят за подобрено управление и хармонична реакция. Ускорението става по-хармонично, а поведението на шума и вибрациите е намалено.
2,8-литровият DOHC дизелов двигател с 16 клапана произвежда 150 кВт/204 к.с. при 3400 об./мин и осигурява 500 Нм въртящ момент между 1600 и 2800 об./мин. Common rail дизелът се вентилира от турбокомпресор с променливи лопатки и междинен охладител с водно охлаждане. Пречистването на отработените газове включва дизелов окислителен катализатор, дизелов филтър за твърди частици, система за селективна каталитична редукция (SCR) и допълнително впръскване на урея.
Сигурност и наличност
Новата мека хибридна система Hilux 48V е оборудвана с най-новите технологии Toyota Safety Sense, защитаващи водача и другите участници в движението от различни потенциални опасности. Подобрената система за предотвратяване на сблъсък (PCS) може по-добре да разпознава пешеходци през нощта, велосипедисти през деня и насрещни превозни средства или пешеходци, завиващи на кръстовища.
Очаква се Hilux с 48V мека хибридна система да бъде наличен в магазините от пролетта на 2025 г.