известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Изявление: BMW iX xDrive50

Екип MyVe
Екип MyVe
09:35 | 30.05.2022
Време за четене: 05:45 мин.
Изявление: BMW iX xDrive50

Една символика на времето

Въведение

Гледайки към 2030 г. и принудителното постепенно премахване на двигателя с вътрешно горене, мнозина автомобилни производители се чувстват по подобен начин на този, по който технологичните компании от 90-те гледаха на 2000 година и нейния хилядолетен бъг. Не са чак толкова много смелчаците обаче, приемащи това като най-голямата бизнес възможност на младия ни век.

След като със симпатичния и авангарден i3 изиграха малка, но забележителна роля в ранния етап на възникващата европейска електромобилна сцена, пред BMW днес очевидно предстоят няколко натоварени години на премиери с нулеви емисии. Причината е, че от един съвсем не старт от място BMW Group са си поставили разумно амбициозната цел до същата тази 2030 половината от продажбите им да са електрически.

Ако има някакъв гарантирано сигурен подход да заявите пред света, че се отнасяте към електрификацията съвсем сериозно, то правилният начин е да направите изявлението си с емблематичен екземпляр, като този, за който ще говорим днес.

По същността си BMW iX е електрически „ореолен“ модел, базиран на изцяло нова, но съвместима с клъстерната идеология на мюнхенската модулна CLAR архитектура платформа. На автомобилната сцена той излиза не само, за да демонстрира доминация над най-близките си преки електрически SUV конкуренти, но и да окаже ценна помощ в предефинирането на луксозния автомобил от беземисионната епоха, а защо не и да постави шашка динамит под съмненията около присъщите за тях компромиси.

С най-мощна М-версия, надхвърляща 600-те коня, 600-те километра теоретичен пробег и средни цени, въртящи се в порядък около четвърт милион, iX се заканва да бъде напълно безпощаден към съществуващите джипообразни електрификации. Аз пък бях крайно любопитен как точно би могъл да го постигне.

Без това да личи от пръв поглед, гамата iX всъщност е в доста широк ценови диапазон, стартиращ някъде в порядък 50 000 над Jaguar I-Pace и приключващ в района на най-бързите и скъпи тèсли в най-горния си край.

Различни нива на оборудване няма, ала функционалните и визуални пакети са в състояние да му придават разнообразни самоличности, а и със сигурност да повлияят на остатъчната стойност.

Концептуализация и дизайн

Откакто Tesla представиха Model X през 2015, на амбициозния, пълноразмерен електрически SUV се гледа ката на „голямата работа“, но примерите за толкова смела и щедра надареност, като BMW iX са всъщност малко.

В структурната му основа е залегнала нова електрическа платформа, която вече е споделена с други модели от високия BMW Group сегмент. Представлява алуминиева пространствена рама с елементи от спестяваща тегло въглеродно усилена пластмаса, част от които са видими при отваряне на безрамковите врати и наподобяващия мидена черупка капак на багажника.

В случая „БМВ“ използват термина пространствена рама за обозначаване на олекотената конструкция в долната част на каросерията, съставена предимно от свързани пресовани алуминиеви, вместо от конвенционално щамповани или лети, елементи. В цялостната й конструкция са интегрирани интелигентно материали, като стомани с висока якост, въглеродно усилени пластмаси и висок клас термопласти, чиято цел е максималното олекотяване.

Не, това не е намек, че iX е с тръбна конструкция, като някой гигантски състезателен прототип, с каквато асоциация мнозина сигурно са свикнали: през далечната вече 2003 г. Rolls-Royce Phantom бе дефиниран също като автомобил с пространствена рама, а преди него, през 1999-а, самото BMW Z8.

   Възможностите за зареждане варират от 7,4 kW AC до 195 kW DC, а времето за
качване от 10 до 100% на средно бавна 50-киловатова зарядна станция бе 135 минути
В случая целта, както казах, са лекота и твърдост, които не подлежат на постигане по друг начин, но по очевидни причини крайният резултат е всичко друго, ала не и лек. Колата е дълга 4,95, широка 1,97 и 1,70 м висока, а общото тегло на средната версия xDrive50 е внушителните над два тона и половина. Основната причина за тях е брутният капацитет на 111,5-киловатчасовата батерия, както и двата възбудени синхронни моторгенератора във всеки мост, всеки в общ блок с едностепенната си трансмисия и управляваща електроника.

 

Така очевидният замисъл на BMW се оформя като висок клас флагмански SUV електромобил, предефиниран според тяхната концепция за Sport Activity Vehicle (SAV), със задвижване на четирите колела, много пространство, гъвкавост и лабораторна WLTP автономия от над...

Прочетете цялата статия на следния линк:   https://kaloyanjelev.blogspot.com

Споделете статията в: