Изпълнителният директор на Ford предупреждава за въздействието на митата

Митата биха означавали по-високи цени за клиентите
По-рано тази седмица администрацията на Тръмп наложи, а след това оттегли, 25-процентно мито върху вноса от Мексико и Канада. Въпросът ще бъде преразгледан след месец, но почти всички финансови анализатори са съгласни, че митата биха имали значително въздействие върху различни индустрии в САЩ.
Изявления на главния изпълнителен директор на Ford
По време на финансовата конференция на Ford за четвъртото тримесечие на 2024 година, главният изпълнителен директор на компанията, Джим Фарли, изцяло се съгласи с това становище. Той каза, че няколко седмици налагане на мита биха били управляеми за Ford от оперативна гледна точка. Но ако митата се удължат, последствията ще бъдат сериозни.
„Няма съмнение, че митата на ниво 25 процента с Канада и Мексико, ако бъдат удължени, ще имат огромно въздействие върху нашия бранш, с милиарди долари печалба, които ще бъдат заличени, и неблагоприятни ефекти върху работните места в САЩ, както и върху цялостната стойност на индустрията,“ каза Фарли. „Митата биха означавали също и по-високи цени за клиентите.“
Ръст и перспективи за Ford
Изявлението на Фарли идва след обявяване на годишни приходи за 2024 година на стойност 185 милиарда долара, с нетна печалба от 5,9 милиарда долара. Фарли подчерта Ford Pro, търговското направление на компанията, като особено успешно и посочи пазари, имащи потенциал за растеж.
Митата със сигурност ще имат значително въздействие върху този сегмент. Ford Maverick се произвежда в Мексико, а Ford — както и всички базирани в САЩ автомобилни производители — разчита в голяма степен на съществуваща вече почти век снабдителна верига. Но Фарли остава предпазливо оптимистичен относно перспективите на митата в бъдеще.
„Смятаме, че те са ангажирани с укрепването — не отслабването — на автомобилната индустрия на нашата нация,“ каза той, относно разговорите си във Вашингтон с администрацията на Тръмп и лидерите в Конгреса. „Това е нашето очакване.“
Въпросът с митата идва сред несигурността относно как новата администрация ще подходи към регулациите за емисиите в автомобилната индустрия и електрификацията. Има също нарастващо натиск от страна на Китай, който, както признава Фарли, произвежда велики коли след като сам е изпробвал едно лично.
„Докато ние определено функционираме в интересни времена, в крайна сметка ние контролираме съдбата си,“ добави той.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
