Историята зад осемстепенната скоростна кутия на ZF
Дидие Манинг е един от главните инженери на ZF, както и нейното ключово звено за връзка с BMW, основен потребител на трансмисиите на немската компания. Той кара X5 всеки ден, но въпреки неговите осем интелигентно подредени съотношения – и скорости на превключване, подобни на тези на съперниците с двоен съединител на ZF 8HP – той не изпитва нужда да се ангажира твърде много.
Ние бихме отбелязали, че „8HP“ е много неприятно име за скоростна кутия, която е възприета с такава широчина; ще откриете версии на хитовия хит на ZF в сравнително евтино BMW Серия 1, копринено гладък Rolls-Royce Phantom и редица други модели.
Осемстепенния автоматик на ZF е в своето четвърто поколение, с многобройни еволюции през 15-годишния му живот, което му помага да влезе в нова ера на електрификация. Вече повсеместният осемстепенен автоматик на ZF стартира през 2008 г. чрез дебюта си в новото поколение на Серия 7, но процесът на неговото развитие започна няколко години по-рано, на фона на автомобилния пейзаж, който беше доста различен.
На пазара тогава все още доминираха ръчните кутии и единственото вълнение около...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg