Историята на Volkswagen W12: Мечтата на Фердинанд Пиех
Това, че Veyron, с неговия грандиозен W16, е Bugatti, а не Audi или Volkswagen, е резултат от много специфични обстоятелства. Наистина, години наред Фердинанд Пиех имаше мечтата – или манията, за някои – да пусне суперавтомобил или поскоро хиперавтомобил. Той искаше да демонстрира, че Volkswagen може да разработи суперспортна кола с много висока производителност, кола с рекорди, която да остави всички безмълвни и че ще може да демонстрира технологичния и развойния капацитет на немското инженерство.
И тази мания достигна до такава степен, че Volkswagen, производител, насочен основно към производството на компактни автомобили за всички бюджети, отвори вратите си за Veyron. Така започна историята на Volkswagen W12, грандиозен двигател, за съжаление предопределен да се предаде в ерата на електрификацията, която току-що започна.
И така, през 1997 г. Фердинанд Пиех поиска от Italdesign на Giorgetto Giugiaro много специална поръчка. Volkswagen се нуждаеше от подходяща каросерия, която да поддържа дванадесетцилиндров двоен V двигател, комбиниран със система за задвижване на всички колела. Така Volkswagen започна проект, който ще продължи пет години и ще доведе до създаването на кола-рекордьор, перфектната основа за разработване на двигателя W12 и , кой знае, полагане на основите за бъдещ производствен модел.
А през 1997 г. Volkswagen W12 Syncro беше...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg