Историята на Lexus LS: 35 години японски лукс
Историята на Lexus LS: Японският луксозен седан, който предизвика европейските конкуренти
През 1989 г. на пазара се появи японски луксозен седан, който се изправи срещу европейския луксозен клас автомобили - Lexus LS. С този модел на Toyota Group започна историята на марката Lexus. 35 години по-късно се предлага вече петото поколение на модела.
Първото поколение на Lexus LS
За да може да се конкурира успешно с утвърдените европейски луксозни седани, първият модел на Lexus, чието серийно производство стартира малко след световната премиера в началото на 1989 г., трябваше да бъде по-бърз и в същото време по-икономичен от конкуренцията с максимална скорост до 250 км/ч. За постигането на тези амбициозни цели бяха използвани нови строителни методи и бяха завършени множество тестови серии в аеродинамичния тунел. И накрая, първото поколение на Lexus LS постигна рекордна стойност с коефициент на съпротивление от 0,28.
Двигателят V8 с работен обем от четири литра произвежда 180 кВт/245 к.с. и всъщност позволява необходимата максимална скорост от 250 км/ч, докато в същото време задвижването постави стандарти по отношение на качество и надеждност. Цилиндровите втулки от сив чугун, два горни разпределителни вала на цилиндрова група, 32 клапана, нискошумни ангренажни ремъци, променливи всмукателни колектори и напълно новоразработено електронно управление за впръскване и запалване са сред техническите акценти през 1989 г.
Електроника и трансмисия
Свързването в мрежа на електрониката на двигателя и трансмисията позволява особено плавно превключване на електронно контролирания четиристепенен автоматик. LS 400 отбеляза европейската си премиера през септември 1989 г. на IAA във Франкфурт. В рамките на две години след пускането си на пазара, Lexus стана най-продаваната вносна луксозна марка в Съединените щати. В проучването за удовлетвореността на клиентите на J.D Power, LS 400 постигна първо място три пъти подред и през 1993 г. най-добрият резултат в историята на това проучване.
Второто поколение на Lexus LS
През есента на 1994 г. Lexus представи второто поколение на LS 400. Наследникът се открои визуално от първия LS с по-остри и по-отличителни контури. В допълнение към общото тегло, намалено с 90 килограма, коефициентът на съпротивление също беше допълнително намален и постави рекорд в своя сегмент от 0,27. В същото време мощността бе увеличена чрез леки ревизии на задвижването в зависимост от пазара от 191 кВт/260 к.с. до 194 кВт/264 к.с.
След две междинни модернизации през 2000 г. и 2006 г., петото поколение направи своя дебют в Детройт през 2017 г. - където първият Lexus LS отбеляза своята премиера 28 години по-рано. Сегашният LS - LS 500h - съчетава силует, подобен на купе, с обичайното щедро пространство, като е по-дълъг и по-плосък от своя предшественик. Новото изживяване при шофиране е благодарение на платформата GA-L (Global Architecture for Luxury Vehicles), която осигурява условия за прецизен баланс между динамика на шофиране и комфорт и в същото време позволява най-здравата на усукване каросерия на Lexus за всички времена.
Актуализация на модела през 2020 г.
Като част от актуализацията на модела през 2020 г., хибридната батерия на LS 500h беше ревизирана и сега поддържа електрическия мотор в още по-широк диапазон. Това означава, че LS ускорява още по-меко и равномерно, което увеличава стабилността при шофиране и потиска G-силите. Това повишава комфорта в градския трафик, но също и по криволичещи пътища и е емблема на това, което в Япония е известно като луксозен автомобил.