Инж. Вълчев разкрива: международен конкурс за тунел на софийския околовръстен път
Агенция "Пътна инфраструктура" обмисля международен конкурс за тунел на Софийския околовръстен път
Агенция "Пътна инфраструктура" разглежда възможността за обявяване на международен конкурс за изграждане на тунел на Софийския околовръстен път в участъка между кварталите "Бъкстон" и "Овча купел". Това съобщи инж. Йордан Вълчев, председател на Управителния съвет на агенцията, в интервю за БНТ.
Необходимост от анализ на икономическите и транспортни аспекти
Според инж. Вълчев, всички икономически и транспортни аспекти трябва да бъдат анализирани, включително и възможността за изграждане на тунел. Той подчерта, че проучванията показват ограничени възможности за преминаване на превозните средства в тази последна отсечка от Софийския околовръстен път, като трафикът е силно увеличен и има спешна нужда от разширено трасе.
Проектът на Столична община и жалбите
Идейният проект на Столична община има недостатъци, сред които са подадени около 1000 жалби. В миналото са обсъждани и варианти за тунел. За да се вземе най-доброто решение, е необходимо да се обяви конкурс и да се разгледат всички възможности.
Мерки за облекчаване на трафика
Инж. Вълчев напомни, че за облекчаване на преминаването през СОП е демонтиран светофарът при квартал "Младост". Планира се и строителство на подлез при "Казичене", за да се премахне и последният светофар на СОП.
Проблеми с мостовете и ремонтите по магистралите
Председателят на УС на АПИ коментира, че има проблем с моста при бул. "България", за който Столична община направи проект и трябва да се укрепи. Вълчев поясни, че ако не започнат дейности скоро, АПИ може да се наложи да подпре съоръжението, за да се отпуши трафикът по-скоро.
Без прекъсване на движението по АМ "Хемус"
За пръв път това лято движението по АМ "Хемус" е без прекъсване, след като през юли приключи ремонтът в тръбите в посока Варна на тунелите "Правешки ханове" и "Топли дол". Инж. Вълчев обясни, че ръководството на АПИ, заедно с министъра на регионалното развитие инж. Виолета Коритарова, е решило през летния сезон да бъдат намалени строителните дейности по магистралите, за да се облекчи движението на туристите.
Причини за инцидентите и иновативни решения
Инж. Вълчев подчерта, че множеството инциденти не са свързани с условията на пътя, а с високата скорост. Там, където се налагат непредвидени ремонти, се прави организация на движение, която позволява използването на аварийната лента, за да не се затруднява трафикът. Това е направено на магистрала "Тракия" в участъка между Сливен и Стара Загора.
До края на годината се очаква камерите на Национално тол управление да могат да засичат и предават на МВР нарушителите със средна скорост над разрешената в избрани отсечки от републиканската пътна мрежа. В момента се извършва техническо надграждане и интеграция между системите на тол управлението и МВР.