IIHS настоява САЩ да копират канадските пътни правила и да добавят трафик камери

Американският институт вижда шанс за 30 % по-малко жертви до 2030 г.
Институтът за застрахователна безопасност (IIHS) и канадската Traffic Injury Research Foundation (TIRF) сравниха данните за пътната безопасност. От 2011 г. до 2021 г. жертвите в САЩ нараснаха с 33 %, достигайки 43 230 души. В Канада в периода 2011–2020 г. загиналите намаляха с 18 % до 1 776 души.
„САЩ могат да научат много от северния си съсед“ — коментира президентът на IIHS Дейвид Харки.
Какво предлагат изследователите
IIHS обяви програмата 30×30. Целта е 30% по-малко загинали до 2030 г. Изследователите препоръчват по-строги правила за колани и за забрана на разсейващи дейности. Те настояват за по-ниска граница за алкохол в кръвта и задължителен тест при всяка полицейска проверка. Отказът от тест да бъде престъпление, както е в Канада.
Ролята на камерата за контрол на трафика
Експертите искат масово въвеждане на автоматизирани камери за скорост и преминаване на червено.
„Резултатите показват колко животи спасяват доказаните политики“ — заяви Крейг Лайън, водещ автор от TIRF.
Критиците твърдят, че камерите често финансират местните бюджети, вместо да повишават безопасността. В Обединеното кралство вече има движение срещу подобни устройства. Според опоненти, мерките напомнят на Vision Zero и се възприемат като „полиция за печалба“.
Други важни фактори
Плътността на населението в Канада е 4 души/км², докато в САЩ е 35 души/км². По-малкият трафик означава по-малко катастрофи. Канадците често живеят по-близо до работата си и шофират по-кратки разстояния. Изследователите признават, че икономически условия и растеж на населението влияят, но се фокусират върху законите.
IIHS критикува разсейването, но рядко споменава вградените екрани в новите автомобили. Изследвания показват, че тъчскрийн контролите отнемат повече внимание от традиционните бутони. Въвеждането на свързани автомобили предоставя данни на застрахователи, което носи финансови ползи.
IIHS и TIRF предлагат по-строги правила и автоматизиран контрол като бързо решение. Противниците настояват за по-широк поглед към причините за катастрофите и дизайна на автомобилите. Дебатът продължава, но всички страни признават, че е нужна реална промяна за по-безопасни пътища.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
