известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Идеен проект за тунел под Петрохан

Екип MyVe
Екип MyVe
18:16 | 07.03.2024
Време за четене: 02:52 мин.
Идеен проект за тунел под Петрохан

Обществена поръчка

В обществена поръчка за проектране на скоростния път Монтана – София, включващ тунел под Петрохан, бяха получени 17 предложения от различни фирми и консорциуми. Проектът има за цел да свърже град Монтана и столицата, като общата дължина на участъка се изчислява на 82 км, предвиждайки проектна скорост от 120 км/ч. Индикативната стойност на поръчката е определена на 6.67 милиона лева без включен ДДС.

Участници

Сред подадените оферти се открояват такива на "ДЖИ М ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД с цена 4.235 милиона лева без ДДС, "АЛВЕ КОНСУЛТ" ЕООД с оферта за 4.175 милиона лева без ДДС, и "ПЪТПРОЕКТ" ЕООД, чиято цена е 3.89 милиона лева без ДДС, сред други участници. Някои от предложенията пък застават точно или много близо до максималния бюджет, като "КАПИТАЛ УОТЪР СИСТЕМС" ЕООД с оферта от 6.6665 милиона лева и "ЪРБАН ГРУП" ЕООД с 6.666606 милиона лева без ДДС.

Основни изисквания:

  • Свързване на обхода на Монтана и Софийския околовръстен път.
  • Съобразяване с проекта за скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала „Европа“.
  • Избягване на преминаване през защитени зони и територии.
  • Спазване на всички изисквания в ЗООС и Наредбата за ОВОС.
  • Срок за изпълнение: 365 календарни дни.

Изпълнение

Избраният изпълнител за изготвяне на идейния проект на скоростния път Монтана – София с тунел под Петрохан ще има нелеката задача да съобрази трасето с множество фактори, за да се гарантира неговата ефикасност и екологичност.

Значение на проекта:

  • Ключов за националната и европейската транспортна мрежа.
  • Най-краткото трасе между София и Монтана.
  • Намаляване на времето за пътуване.
  • Подобряване на безопасността.
  • Облекчаване на трафика по алтернативните маршрути.

Скоростният път между Монтана и София е важен за националната и европейската транспортна мрежа и предвиждането на тунел под Петрохан може да осигури непрекъснатост през цялата година, заобикаляйки текущите предизвикателства с преминаването през старопланинския проход. Проектът е бил предмет на проучвания и обсъждания през годините, включително прединвестиционно проучване, проведено през 2020 г., с цел определяне на икономическата целесъобразност на подобряване на трасето.

Споделете статията в: