IAA Munich 2025 – Xpeng P7+ потвърди флагмана за Европа през 2026 г.

Официално потвърдена за Франция през 2026 г.
Китайската марка изложи P7+ за първи път в Европа. Представянето съвпадна с демонстрации на обновените G6 и G9. Продажбите на новата лимузина във Франция започват след две години.
Платформа и задвижване
Моделът стъпва на платформата SEPA 2.0. Предлага се само със задно задвижване и мощност от 245 до 320 к.с. Два батерийни пакета – 61 и 76 kWh – използват LFP химия. Производителят твърди, че това е най-тънката батерия на пазара – 10,9 см.
Системата 800 V позволява зареждане от 10 до 80% за 12 минути на постоянен ток. За европейските версии Xpeng говори за „ултра-бързо“ зареждане без конкретни цифри.
Коефициентът на съпротивление Cx 0,206 подпомага разход по WLTP от 15,1 kWh/100 км. По оптимистичния китайски цикъл CLTC пробегът е между 602 и 710 км. За европейски условия се очаква около 20% по-ниска стойност.
Първият предсериен автомобил бе показан в Париж преди единадесет месеца. Задните места впечатлиха с място за краката. Остава да се потвърди качеството на материалите, което при G6 и G9 вече е високо.
Основен конкурент се очертава Mercedes CLA. Немският модел е по-къс, но според очакванията и по-скъп при равностойно оборудване. P7+ може също да съблазни уморени собственици на Tesla Model 3.
P7+ срещу P7 – как да ги различим
P7 е с 5,01 м дължина и спортен фокус. Разпознава се по LED светлини в форма „H“ и стандартно въздушно окачване. Мощностите варират от 360 до 580 к. с.
„Целта е да бъдем първата китайска премиум марка електромобили.“ — Jackie Qiang, Xpeng.
• P7+: хоризонтална светлинна лента отпред и малък спойлер на капака на багажника. • P7: вертикални LED елементи образуват „H“ отпред и отзад.
За момента Xpeng потвърждава само P7+ за европейския пазар. P7 остава несигурна, въпреки че компанията не изключва износ извън Китай.
Изображения: XPENG
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
