Hyundai възражда удължителя на пробега за по-дълги пътувания
Hyundai разработва удължител на пробега за електрически автомобили
Hyundai работи върху нов малък двигател с вътрешно горене, който ще допълни гамата на електрическите им автомобили. Този „удължител на пробега“ може да осигури на електрическо превозно средство пробег до 1000 километра. Планира се техниката да се използва за SUV моделите Santa Fe и Genesis GV70 след две до три години.
Как работи удължителят на пробега
За разлика от хибридните превозни средства, този двигател не се свързва директно със задвижването. Вместо това, той произвежда електричество чрез генератор, който зарежда батерията. Този принцип гарантира, че двигателят винаги работи в оптималния диапазон на натоварване, осигурявайки максимална ефективност. Пробегът зависи от нивото на горивото.
Решение за недостатъчна инфраструктура за зареждане
Hyundai разработва този удължител на пробега, за да реши проблема с недостатъчната инфраструктура за зареждане на електромобили в някои региони. Производителят счита, че този недостатък е значителна пречка за разпространението на електрическите автомобили. „Ще минат години, преди да видим достъпни електрически автомобили с пробег от 1000 км. Този принцип ще бъде конкурентен повече от десет години, преди да започне ерата на истинските електрически автомобили“, споделя мениджър от Hyundai пред KED Global.
Преодоляване на стагнацията в продажбите на електромобили
Hyundai също така се стреми да преодолее настоящата стагнация в продажбите на електрически автомобили. Компанията очаква глобален спад в тази област през следващите две до три години. Удължителят на пробега, заедно с хибридните превозни средства, е предназначен да стимулира търсенето на електромобили. За целта вече е сформирана работна група в развойния център на Hyundai в Намян, близо до Сеул.
Други производители използват подобна технология
Идеята на Hyundai не е нова: през 2013 г. BMW представи опционален двуцилиндров двигател с вътрешно горене заедно с електрическия автомобил i3, който осигурява допълнителен пробег до 150 км. Nissan също отбеляза успех със същия принцип, като оборудва компактния SUV Qashqai с двигател с вътрешно горене, който генерира електричество за основното електрическо задвижване и постига пробег от около 1000 км. Китайските марки също предлагат тази технология.
Психологически ефект върху потребителите
Удължителят на пробега превръща автомобила в хибрид между електрически автомобил и двигател с вътрешно горене, което може да улесни прехода от един тип задвижване към друг за консервативните шофьори. Въпреки че колата се движи основно с електричество, тя все пак трябва да се зарежда редовно. Благодарение на многото бензиностанции, няма опасност да се озовете с изтощена батерия.