Hyundai подобрява комфорта в автомобилите с лъчиста топлина и 48V стъкла
Радиантно отопление може да намали енергийните разходи за отопление на автомобилни кабини
Отопляемите стъкла могат да помогнат за бързото размразяване на предните стъкла в бъдеще
Затъмняващите стъкла могат да понижат температурата в кабината и да увеличат ефективността
Hyundai и Kia демонстрират нови технологии за контрол на температурата
На технологично демонстрационно събитие в Южна Корея, Hyundai и Kia наскоро представиха нови начини за по-ефективно отопление и охлаждане на автомобилните кабини.
Радиантно отопление
Една от тези нови технологии е радиантна отоплителна система, която използва нагревателен елемент за директно нагряване на краката на пътниците. Hyundai твърди, че системата осигурява топлина на долната част на тялото в рамките на три минути с по-малко енергийни разходи в сравнение с конвенционалните методи.
Нагревателният елемент може да достигне температура от 110°C, но има система за предпазване от изгаряния, която автоматично понижава температурата при контакт с тялото. За демонстрацията, девет панела с този нагревателен елемент бяха инсталирани на електрическия SUV Kia EV9, покривайки основата на кормилната колона, панелите на вратите, централната конзола и основата на жабката.
Отопляеми повърхности
Отопляемите повърхности могат да затоплят шофьорите и пътниците по-бързо и ефективно, отколкото раздухването на въздух в кабината, както правят конвенционалните климатични системи. През 2023 г. доставчикът ZF представи отопляеми предпазни колани, които според него могат да увеличат пробега на електромобилите с до 15% чрез намаляване на енергийните разходи.
Отопляемо стъкло
Hyundai и Kia също демонстрираха отопляемо стъкло, захранвано от 48-волтова електрическа система. Това стъкло може напълно да размрази предното стъкло за пет минути при температури до -18°C, което е до четири пъти по-бързо от конвенционалните климатични системи. Автомобилните производители твърдят, че стъклото може също да намали енергийните разходи за климатизация с 10%, тъй като вграденото метално покритие, използвано за предаване на топлината, също блокира слънчевите лъчи в горещите дни.
Патентни заявки и бъдещи планове
Въпреки че не е демонстрирано публично, General Motors се опита да патентова собствено електрическо отопляемо предно стъкло, също използващо проводими елементи, вградени в стъклото. Но и двете версии, заедно с другите технологии, показани от Hyundai и Kia, все още не са гарантирани за производство.
Технология за затъмняване на стъкла
Демонстрацията включваше и технологията за затъмняване на стъкла, която Hyundai първо показа през 2023 г. Тази технология използва специален филм, който блокира топлината от влизане в автомобила, като същевременно позволява натрупаната топлина да излезе. Hyundai преди това демонстрира този филм на клиентски автомобили в Пакистан, където времето е горещо, но конвенционалното затъмняване на стъкла е незаконно, и твърди, че вътрешните тестове показват намаляване на температурата с 12°C.