Hyundai и Kia разширяват гамата си с нови електрически и хибридни модели
Проблеми с интегрираните зарядни контролни модули
Компаниите Hyundai и Kia разшириха реколта за своите електрифицирани модели, която обхваща над 200,000 превозни средства в САЩ и Канада. Основната грижа е с интегрираните зарядни контролни модули (ICCU).
Повлияни модели на превозни средства
Реколтата включва следните модели:
- 2022-2024 Hyundai Ioniq 5
- 2023-2025 Hyundai Ioniq 6
- 2023-2025 Genesis GV60
- 2023-2025 Genesis GV70
- 2023-2024 Genesis G80
- 2022-2024 Kia EV6
Детайли около проблема
Документацията съобщава, че ICCU е отговорен за зареждането на 12-волтовата батерия и нисковолтовите аксесоари. При дефект, металния оксиден полупроводников полев транзистор в устройството може да се провали, което води до загуба на зареждането на батерията и захранването на оборудването. При засечено негодност, превозното средство влиза в режим "аварийно безопасно" (limp mode) и намалява мощността.
„Загубата на мощност е опасна ситуация, която може значително да увеличи риска от сблъсък, дори и водачът да забележи и да се опита да спре безопасно.“
Решение за фиксиране на проблема
Hyundai ще издаде софтуерно обновление като част от решението и обяви, че ако е необходимо, ще замени ICCU и свързаните предпазители. Обновеният софтуер ще ограничи пренапрежението към ICCU в началото и края на цикъла на зареждане, както и ще оптимизира работата на водната помпа и вентилатора за радиатора с цел подобряване на охлаждането.