Honda представя "ръчна трансмисия" за електрически автомобили
Honda разработва ръчна скоростна кутия за електромобили
Honda представи новаторска ръчна скоростна кутия с педал за съединител, предназначена за бъдещите им електромобили. Тази система симулира усещането за смяна на предавки чрез софтуер, който контролира електрическия задвижващ механизъм, вместо истинска механична конфигурация.
Възможности и предизвикателства пред новата технология
Информацията беше разкрита по време на тестово събитие за прототип на новата серия 0 на Honda. Въпреки това, инженерът на Honda не уточни дали функцията ще бъде пусната в производство. Тъй като електродвигателите доставят въртящ момент от 0 об/мин, електромобилите обикновено не изискват многоскоростни трансмисии, каквито са необходими при бензиновите автомобили.
Забавление и емоция при шофиране
Ръчната скоростна кутия на Honda обещава да направи шофирането на електромобили по-забавно, добавяйки емоционален елемент, подобно на конвенционалните автомобили с ръчни трансмисии. Toyota също разработва ръчна трансмисия за електромобили и планира да я пусне в производство, като дизайнът им също симулира смяна на предавки.
Hyundai и Porsche също в играта
Hyundai вече въведе софтуер, който симулира смяна на предавки в модела Ioniq 5 N, но без да развива педал за съединител. Въпреки това, не всички са привърженици на такива системи. Ларс Керн, тестов пилот на Porsche, сподели, че марката е обмисляла използването на подобна технология, но се отказала, тъй като това противоречи на стремежа към максимална скорост.
Пазарните перспективи
Някои компании за резервни части са комбинирали истински ръчни трансмисии с електрически задвижващи механизми, като Ford, който през 2019 г. представи електрически Mustang с ръчна трансмисия. Въпреки това, нито един голям производител досега не е обявил планове за производство на подобна система.