Porsche тества фалшиви скорости и звук за бъдещите си електромобили

Porsche експериментира с нови усещания при шофиране
Porsche разработва система за фалшиви скорости и изкуствен двигателен звук в електромобилите си. Целта е да се върне емоцията, която ентусиастите свързват с бензиновите модели. Мнозина шофьори смятат, че електрическите коли нямат характер. Липсват им вибрациите и шумът на двигател с вътрешно горене. Porsche опитва да реши проблема чрез електронно симулирани скоростни смени и звук.
Как изглежда прототипът
Инженерите използват запис на V-8 от Cayenne и го адаптират за електрическо задвижване. Системата работи с пера зад волана, които командват изкуствената трансмисия. Според екипа усещането наподобява класически автоматик с хидротрансформатор.
„Исках да го мразя, защото е изкуствено и фалшиво, но ми хареса.“ — Саша Низен, мениджър на прототипния флот на Porsche.
Низен признава, че е останал изненадан от реалистичния откат на системата. Той споделя, че не е могъл да усети разлика спрямо истинска кутия.
Най-познатият модел с подобна технология е Ioniq 5 N. Там изкуствените скорости и звук се смятат за „промяна на играта“. Дори Ferrari разработва сходно решение за първия си електромобил.
Какво предстои за Porsche
Добавянето на системата ще изисква нов хардуер. Предстоящият Cayenne EV например няма пера, но те могат лесно да се монтират. Компанията обмисля да предложи функцията като опция за клиенти, които търсят по-емоционално шофиране.
Електромобилите стават по-бързи и тихи, но част от шофьорите копнеят за механично усещане. Porsche вярва, че няколко звука могат да върнат старото вълнение, без да жертват електрическата ефективност.
Изображения: Porsche
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
