GM представя нова технология
Новата ера на системите за окачване
General Motors се стреми да интегрира технологията на адаптивните амортисьори в пружините на бъдещите системи на окачване, показва наскоро разкрита патентна заявка.
GM беше пионер в използването на магнитореологични амортисьори, които използват магнитна течност за бързо изменение на твърдостта на амортисьора. В патентна заявка, публикувана от службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 7 ноември 2024 г. и подадена от GM на 5 май 2023 г., автомобилният производител описва дизайн за магнитореологични пружини.
Принципът на магнитореологичните системи
Магнитореологичните системи работят чрез използване на магнити за регулиране на тяхната вискозност, което се случва, когато металните частици в течността реагират на магнитно поле. В момента тази технология се използва в амортисьорите, за да се преминава между твърди и меки настройки, но в документа GM обсъжда използването й за регулиране на пружинните коефициенти, за да се подчертае производителността или удобството на каране, когато това е необходимо.
Дизайн на патентната заявка
Дизайнът в патентната заявка включва две индивидуални пружини със средна седалка между тях. Седалката ще има външен ръкав, съдържащ магнитореологична течност, както и електромагнити. Когато магнитите се енергизират, течността става по-гъста и ограничава движението на пружините. Деактивацията на магнитите позволява повече движение на пружините и по този начин повече пътуване на окачването.
Бъдеще на адаптивните пружини
Не всички патентовани идеи достигат до производство, но не се изисква много въображение, за да си представим адаптивните пружини, интегрирани с бъдещите версии на системата MagneRide. В момента няма информация за подобни патентни заявки от други автомобилни производители, но изглежда, че Ford работи върху позиционно чувствителни амортисьори, които да съперничат на Multimatic DSSV амортисьорите, използвани в Chevrolet Colorado ZR2 и други GM офроуд автомобили.
„Патентната заявка на GM дава представа за една обещаваща технология, която може да промени начина, по който се използват пружините в автомобилната индустрия.“