Глобалният преход към електромобили зависи от една китайска компания
Най-големият производител на батерии в света не се нуждае от Ford Motor Co. или Tesla Inc. Американските и световни производители на автомобили, които отчаяно искат бързо да преминат на електричество, се нуждаят от китайския гигант.
През последните месеци новините, че Contemporary Amperex Technology Co., или CATL, ще си проправи път към американска земя с партньори като Ford и Tesla, разгневиха някои. Нарастващият брой производители на автомобили, които се обръщат към единствената китайска фирма, която доминира пазара от години, повдига по-широк въпрос: как една компания успя да се позиционира като толкова критично зъбно колело, а светът толкова силно да зависи от нея?
Въпреки че малцина са готови да приемат външно тази реалност, силната позиция на CATL идва от повече от размера. Батериите ѝ са в Tesla, Mercedes и много други електрически превозни средства. Базираната във Фуджиан фирма подкрепи реалистична технология, изгради целенасочени партньорства и се възползва от жизнеспособни пазари за производство на все по-ниски цени. Начините, по които мащабира продуктите и производствените съоръжения, са ключови: лицензиране на интелектуална собственост и вземане на миноритарни дялове. Където е възможно, CATL е изградила огромни фабрики и е инвестирала в мини за суровини, за да поддържа здрав контрол върху доставките. Фирмата е навлязла по-дълбоко във веригата на стойността и е подкрепила и малки EV компании.
Това доведе до разрастваща се — и недооценена — глобална империя от партньори и...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg