Foxconn иска да произвежда половината от всички електрически автомобили
Още в зората на ерата на електромобилите (преди около 12 години), традиционните производители на автомобили се тревожеха, че в прекрасния нов свят на електрическите автомобили те ще станат просто сглобяващи компоненти, доставяни от множество доставчици – от производители на батерии до производители на двигатели и сензорни екрани. Те можеха да предвидят време, когато престанаха да бъдат истински производители, както бяха в добрите стари времена, когато всяка автомобилна компания правеше свои собствени двигатели и трансмисии.
Бързо напред дузина години и Foxconn чертае курс към превръщането си в ключов асемблер за големите световни производители. Повечето клиенти наистина не се интересуват къде са произведени новите им автомобили; те просто искат те да ги отведат там, където искат, надеждно и безопасно. Всъщност има цяла индустрия, до голяма степен непозната на обществеността, която сглобява автомобили за компании с известни марки.
Канадската Magna International е една. Той прави Jaguar I-Pace, както и редица други превозни средства. Geely изрази интерес да бъде договорен производител, а китайската Guangxi Automobile Group започна да произвежда електромобили по договор за японската Sagawa Express Co. Дори Volkswagen Group се включва в действието, предлагайки своето MEB шаси за електрически автомобили на други производители. Ford казва, че скоро ще предложи няколко електромобила, базирани на тази платформа, на своите клиенти в Европа.
Много читатели може да приемат, че това е пазарна ниша, но Goldman Sachs изчислява...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg